Wednesday, January 27, 2010


Asskum rakan2 yg saya hormati..

Sedih hati saya melihat apa yg terjadi dinegara kita sendiri, sudahkah masyarakat kita lupa tentang hidup dengan muhibbah dan penuh hormat-menghormati diantara satu sama lain.

Kenapa perkara ini berlaku, saya rasa kita semua tau sebabnya..Kerana parti2 politik dinegara kita tidak habis-habis berpolitik untuk kuasa dan nama sehingga lupa kepada kenapa mereka dipilih.

Bukankah mereka dipilih untuk membantu rakyat dan sebagainya, bukankah rakyat telah memeberikan mereka satu amanah dan tanggungjawab untuk memimpin rakyat dan membantu rakyat sebagainya. Tetapi kita lihat apa yang terjadi kini adalah perkara yang sebaliknya pula dimana rakyat berada diluar dan hanya melihat gelagat2 pemimpin baik BN dan PR hanya bermain politik dimana menjuruskan kearah perpecahan dan sebaliknya sehingga mereka terlupa akan asal perjuangan diri mereka.

Akibat daripada itu kita lihat kini satu perkara yang amat menyedihkan hati saya bile perkara2 yang semua rakyat Malaysia boleh duk bertolenransi sesama sendiri akhirnya menjurus kearah perpecahan akibat mainan politik yang tidak bertanggungjawab, ini yang berlaku kini, kerana apa...kerana kepentingan politik diletakkan dihadapan daripada kepentingan rakyat, ini yang berlaku kini..

Kini disebabkan perpecahan dicipta oleh golongan2 yang rakus mahukan kuasa pelbagai2 isu timbul kini. Kini kita lihat sikap tolenransi sesama kita telah bertukar menjadi api perpecahan sesama kita yang akhirnya hanya akan merugikan semua pihak.

Sebagai seorang Muslim berbangsa Melayu yang cintakan keamanan dan harmoni dinegara Malaysia, terguris hati saya bile melihat perkara2 yang tidak menyenangkan hati saya dimana api kebencian ditiup oleh golongan-golangan yang tidak bertanggungjawab dimainkan.

Isu pertama yang saya rasakan tidak seharusnya dipolitikkan adalah isu "Kalimah Allah" kita sebagai rakyat Malaysia seharusnya perlu tahu dimana " Kalimah Allah" ini amat dekat dihati orang-orang Muslim dinegara kita, sifat tolenransi terhadap perkara ini amat penting untuk menjaga keharmonian dan keamanan dinegara kita yang berbilang bangsa. Oleh itu saya menyeru kepada rakan2 diluar sana tanpa mengira kaum dan agama hentikan perkara ini atas dasar hormat dan menghormati sensitiviti orang-orang Muslim..

Isu kedua yg dimainkan adalah pembakaran rumah-rumah ibadat yang berlaku, kerana apa perkara ini berlaku, lain dan tidak lain adalah ciptaan mainan golongan yg tidak bertanggungjawap yang mahukan satu rasa keresahan didalam negara kita..Saya doakan perkara ini selesai oleh semua pihak dimana saya tahu jika kita benar2 mahukan negara kita aman dan harmoni, insyalaah ianya akan jadi kenyataan jugak..

Isu ketiga dimana golongan yang tidak bertanggung jawab mahu hapuskan institusi diraja dinegara kita, perkara ini harus kita nilai dan kaji , siapa dalang dibelakang pengkhianat2 ini yang mahu mencipta keresahan dan kemarahan orang-orang melayu dinegara kita..Kita harus bijak menilai isu-isu ini dengan penuh kematangan bukan dengan hati yang panas..

Isu terbaru dimana 4kepala babi dicampakkan kedalam kawasan masjid, kenapa ini berlaku, atas dasar apa, kerana apa, sukakah kita...ini soalan yang harus kita tanya kepada diri kita..Adakah kita mahukan perpecahan atau adakah kita sayangkan Penyatuan dan Perpaduan..

Jadi rakan2 yang saya sayangi dan hormati,,Marilah kita sama2 gerakan Transformasi Penyatuan Rakyat Negara Kita...Hentikan kebencian dan sayangilah Negara Kita untuk terus hidup dlm suasana Muhibbah..sekian, wasalam..

No comments: