Thursday, January 27, 2011

Betul Jugak!!!

Saya Di Felda Chemplak, Tenang Johor.

Baru Sebentar Tadi Duduk Bersembang Ngan Seorg Peneroka, Beliau Ckp Kat Saya, Jika Undi PAS Maknanya Bagi 1 Kuasa Utk DAP Tambah Kuasa Fahaman Komunis Secara Terang2 !!! Betul Ker Ckp Pak Hamid Yg Berusia 73tahun Ni!!

Beliau Kata Cara Pemimpin2 PR Khususnya DAP Mengunakan Gerakan Sama Di Zaman Sebelum Merdeka Iaitu Memecah Belah Sesama Melayu Dgn Gunakan Ayat2 Quran Utk Mengaburi Gerakan Mereka!! Beliau Kata Ketika Tahun 80" Ketika Komunis Angkat Senjata Dan Serah Diri Serta Di Berikan Peluang Utk Kembali Ke Msia, Kini Sudah Lebih 30tahun, Adakah Kita Terfikir Dimana Mereka, Anak2 Mereka Dan Cucu2 Mereka..

Tidak Terkejut Jika Mereka Meneruskan Fahaman Mereka Dlm Parti2 Politik Dan NGO2 Kini, Yg Dilihat Begitu Kerana Cara Gerakan Mereka Di Bangkitkan Semula Kebelakangan Ini Dgn Isu2 Yg Dilihat Menganggu Martabat Agama,Bangsa, Tanahair.

Beliau Kata Lagi, Walaupun Gerakan Mereka Tidak Gunakan Senjata Tetapi Kini Mereka Bergerak Mengunakan Penjajahan Minda Dgn Fahaman2 Yg Mengunakan Perkataan "Kebebasan" Dan "Hak Asasi Manusia" Seperti Zaman Darurat Dahulu.

Terdiam Saya Seketika Memikirkan Cerita Beliau Tadi...Saya Mempunyai Penilaian Saya Sendiri, Bagaimana Pulak Anda??? Kita Harus Fokus Masa Kini Pengunaan Logo Bintang 3 Juga Telah Timbul Kembali Cuma Dlm Corak Yg Berbeza Contoh Logo Di Surat2 Kerajaan Negeri Selangor Yg Ada Logo 3bintang warna Kekuningan Yg Bercorak 3 Shooting Star. Benar Atau Tidak, Apa Yg Pakcik Ini Katakan Telah Membuka Minda Tentang Apa Yang Dikatakan..

Betulkah Penjajahan Minda Sedang Dilakukan....

Buat Kata Nabil " Lu Pikir Lar Sendiri"
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

1 comment:

glassman said...

suka saya saran pada saudara mendengar dan menghayati lagu, tak tercapai akal mu.. nyanyian elyana