Sunday, May 17, 2015

Mohon UITM berikan peluang pada anak muda Muhd Hasrul!!!



Saya secara peribadi tidak setuju pelajar UITM ini digantung selama 2tahun kerana selfie ketika konvo.

Pelajar ini masih muda dan tidak lari drpd melakukan kesilapan. Beliau juga dah dapat Diploma Fotografi sayang jika beliau digantungkan. 

Kesian anak muda melayu ni. Jika salah pun berikan amaran pada beliau kerana kesilapan beliau, tapi sehingga digantung rugi pada beliau serta keluarga beliau yg pasti sedih dapat berita anak mereka digantung. 

Saya rasa terpanggil bila pelajar tersebut Muhammad Hasrul Haris Mohd Radzi, 21 telah digantung pengajian selepas perbuataannya itu dianggap sebagai tidak menghormati etika majlis konvokesyen.


“Saya minta maaf jika tindakan saya ‘selfie’ atas pentas ketika istiadat konvokesyen berlangsung memalukan Universiti Teknologi Mara (UiTM), saya tidak mampu mengawal perasaan teruja dan seronok selepas menerima segulung diploma,” ujarnya.

Saya dengan rendah diri mohon jasabaik Naib Canselor UiTM Tan Sri Prof Dr Sahol Hamid Abu Bakar untuk mempertimbangkan isu ini atas dasar anak bangsa bumiputra. Berikan peluang beliau utk meneruskan pendidikan beliau di UITM. Anak muda tidak lari drpd melakukan kesilapan tapi kita yg menentukan bagi hala tuju masa hadapan mereka.

Ikhlas hati
Armand Azha Hj Abu Hanifah
Exco Pemuda UMNO Malaysia

No comments: