Friday, May 15, 2015

XPDC mendaki Gunung Nuang Briged Kesatria Pemuda Selayang

Assalamualaikum dan salam 1perjuangan sahabat2 yang dihormati.

Saya ingin mengucapkan tahniah pada Sdr Nazri Ketua Pemuda UMNO bahagian Selayang , barisan exco beliau dan pemuda Selayang seramai 150orang yg bersama2 bagi XPDC Briged Kesatria Muda Menawan Gunung Nuang.

Misi bermula pada jam 3.30ptg dtapak checkpoint pertama. Para
peserta diberikan taklimat oleh ketua trekker abg Zali yg cukup berpengalaman mengenai keselamatan dan apa yg perlu dilakukan sepanjang XPDC.

Peserta dibahagikan kepada 3kumpulan untuk mula pendakian. Kumpulan pertama bergerak pada jam 4ptg diikuti kumpulan kedua pada jam 5ptg dan kumpulan ketiga pada jam 6ptg.

Saya dan sdr Nazri diletakkan pada kumpulan ketiga kerana utk memastikan tiada mana2 perserta tertinggal sebelum tiba di tapak perkhemahan pertama.

Ianya suatu pengalaman yg tidak akan dilupakan oleh saya. Pendakian mengambil masa lebih 2.1/2 jam. Dalam keadaan trek yang agak lembap kerana hujan diawal pagi, ianya tidak mematahkan semangat para peserta utk meneruskan XPDC. Saya nak ucapkan tetima kasih pada sdr Nazri yg begitu konsisten dan prihatin utk berikan motivasi serta semangat pada semua pemuda beliau ketika XPDC. Keadaan dalam hutan pada jam 7mlm sudah gelap tetapi kerana amanah dan tanggungjawap ianya harus diteruskan juga secara berpasukan.

Pasukan kami tida di tapak perkhemahan pada jam 8.30mlm dalam keadaan selamat dan dimaklumkan semua peserta juga selamat sampai. Para peserta terus diarahkan membuat khemah  dan masak bagi makan malam sebelum sessi motivasi dan  perlancaran Briged Kesatria Muda pergerakan pemuda UMNO bahagian Selayang.

Selepas khemah dan makan malam selesai pada jam 9.45mlm selepas ucapanmotivasi oleh barisan kepimpinan pemuda bahagian bermula dengan ucapan Pengerusi Briged Kesatria Muda bahagian Selayang diikuti ucapan pembakar semangat oleh sdr Nazri selaku Ketua Pemuda UMNO bahagian Selayang dimana dimaklumkan daripada 150orang peserta ada lebih kurang 35orang merupakan ahli pemuda UMNO yang baru dan ini merupakan program pertama mereka. Ini merupakan salah satu inisiatif yg baik drpd kepimpinan Pemuda Selayang.

Saya diberikan penghormatan utk berikan ucapan perasmian jentera Briged Kesatria Muda pada jam 10.30mlm. Pemuda2 Selayang walaupun dalam keadaan kepenatan tapi masih mempunyai semangat yg tinggi dan berkobar2 sepanjang ucapan saya.

Saya merasmikan Briged Kesatria Muda Selayang tepat pada jam 11.30mlm dengan laungan "Kita1Hati" , "BrigedGempur" dan "HidupUMNO".

Sekali lagi saya nak ucapkan tahniah pada kepimpinan pemuda UMNO bahagian Selayang atas program yg cukup berjaya.

Pagi ini mereka akan meneruskan XPDC menawan puncak Gunung Nuang yang akan mengambil masa 4jam perjalanan daripada tapak perkhemahan.

Saya doakan yang terbaik dan kejayaan bagi semua perserta XPDC serta barisan kepimpinan Pemuda UMNO Bahagian Selayang.

Teruskan perjuangan yg belum selesai