Tuesday, May 5, 2009

Perpaduan Didalam Malaysia

Asskum rakan2 semua, banyak yg menceritakan tentang isu diatas..apa selama ni negara kita ni tiada perpaduan ke seperti yang di war-war kan oleh segelintir ahli politik PR yg mahukan nama dia naik.


Ada yang mengatakan Ketua Pemuda Msia Y.B KJ ni macam2 lar, itular ini lar, sudah lar rakan2 mereka sebenar takut akan karisma Y.B KJ yg terkenal sebagai pejuang pendesak golongan pemuda.

Kita sama2 berikan sokongan dan keyakinan kepada beliau untuk buktikan semangat perpaduan didalam Malaysia.

Kita tidak perlu menuding jari mencari kesalah beliau..apa yg perlu kini adalah kita harus melihat kehadapan..

Saya melaungkan AGENDA PERPADUAN..jadi bila saya berpegang kepada prinsip ini jadi kita harus mempunyai sifat maaf memaafi antara satu sama lain..Y.B KJ ternyata telah memenangi pemilihan yg lepas, walau pun saya tidak bersama beliau,ketika musim pemilihan, tetapi setelah keputusan telah keluar saya harus akur keputusan yg keluar..

Saya merayu dan berharap semoga semua kempen2 dimusim pemilihan dirobohkan dah bergerak senada dan senadi sebagai Satu Malaysia seperti dilaungkan oleh PM YAB Dato Seri Najib..Kita sama2 berganding bahu utk memberi sokongan dan cadangan yg membina kepada barisan kepimpinan baru utk terus memantapkan dan kestabilan Ekonomi ...Isi poket rakyat msia semasa time ekonomi teruk supaya mereka tidak dibenlengu kesusahan..bila ekonomi rakyat kukuh baru lar perpaduan akan wujud antara satu sama lain, tanpa menunding jari antara satu sama lain..

Pelik juga saya dgr yg mereka kata negara kita sudah tiada lagi perpaduan, baru sebentar tadi saya jalan2 sekitar Kuala Lumpur dan saya lihat rakyat Malaysia berbilang kaum bebas bergaul sesama sendiri tidak kira warna kulit mahupun agama.

Ihklas saya katakan saya bangga menjadi rakyat Malaysia..kita sebenarnya beruntung kerana tiada pun pertumpahan darah mahupun kacau bilau..

Perpaduan sudah lama wujud didalam diri tiap2 warganegara Malaysia..

Jadi saya berharap dan merayu kepada semua warganegara supaya hargai lar erti sebenar demokrasi dan perpaduan diantara satu sama lain..Kita tidak perlu terikut2 negara2 lain yang suka akan street demo dimana ekonomi negara akan terjejas..

Bagi saya yg paling penting kini adalah kestabilan Ekonomi Negara, bila semua rakyat bole cari makan maka tidak akan lah wujud salah menyalahi, tuduh menuduh dan menunding jari antara satu sama lain...Bila ekonomi kukuh rakyat happy maka keeratkan dan perpaduan akan kembali kuat..

Wahai barisan pemimpin tidak kira daripada Barisan Nasional atau Pakatan Rakyat sama2lah berganding bahu mencari satu formula untuk mencari idea utk Menstabilkan Ekonomi Malaysian..

Sekian Wasalam

1 comment:

Dax Muhamad (Daxo) & Zuhri Aziz (Mando) said...

Salam Bro Armand,

Thank you for your article. what KJ is doing now, is to try to beat PR on the issues that the public/voters want to be brought forward. Of course it needs to be discussed with the NKP, Exco's and later will be elevated to mest MT and input from the grassroots are equally important (ahli UMNO).

KJ wants PPUM to be nadi dan wadah rakyat, we want changes ala dare to change f you know what i mean. But there are still many quarters yang masih nak de-stabilise pemuda UMNO dan ini menyedihkan esp lepas keputusan PRK MU, pemuda nampak bergerak dan syabas kpd pemuda2 bhg yang dari Kelantan yang tekan habis.

thanks again Armand and see u at rugby practice


Dax
daxmuhamad.blogspot.com