Wednesday, January 27, 2010

Provokasi Yg Akan Menghancurkan Muhibbah



















Saya selaku Ketua Wira Perkasa Nasional ,Pertubuhan Pribumi Perkasa Malaysia (Perkasa) mendesak kerajaan melaksanakan undang-undang pencegahan terutamanya Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) dan Ordinan Darurat bagi membendung lebih banyak serangan ke atas rumah ibadat.

Saya selaku Ketua Wira Perkasa Nasional mahu cara dalam menangani permasalahan berhubung isu sensitif membabitkan agama, undang-undang pencegahan adalah langkah terbaik bagi mengelak berlakunya sebarang tragedi berdarah dimana akhirnya hanya akan membuat negara kita dalam keadaan huru-hara sahaja dan akan hilanglah semangat muhibbah antara satu sama lain.

ISA dan Ordinan Darurat adalah pendekatan terbaik memandangkan keadaan kini semakin panas rentetan serangan terhadap rumah ibadat termasuk yang terbaru membabitkan masjid.

Kedua-dua akta ini perlu dikuatkuasakan dengan segera bagi menjamin keselamatan rakyat kerana melaluinya sebarang provokasi dapat dipatahkan lebih awal sebelum ia menjadi parah

Oleh itu ketika kejadian Masjid Imam At-Tirmizi di Sri Sentosa dan Masjid Jumhuriah di Taman Datuk Harun, Petaling Jaya yang dilempar empat kepala babi hutan, awal pagi ini.

Perbuatan khianat itu disedari oleh kariah kedua-dua masjid semasa mereka hendak menunaikan solat Subuh.

Saya risau dan bimbang mengenai keselamatan orang ramai jika kerajaan keberatan untuk mengguna pakai undang-undang pencegahan.

Saya merasakan perbuatan mencampakkan kepala babi ke dalam pekarangan masjid adalah sesuatu penghinaan terhadap Islam.

Saya ingin menegaskan, jika tidak dibendung secara tegas dengan segera, lebih banyak serangan terhadap rumah ibadat bakal berlaku selepas ini yang akhirnya mungkin akan membawa kepada tragedi berdarah seperti Tragedi 13 Mei.

Sementara itu, Saya tidak menolak kemungkinan wujud pihak ketiga yang memainkan peranan di sebalik serangan ke atas kedua-dua masjid tersebut.

No comments: