Sunday, May 23, 2010

Hari Damai Bumiputra Negara


Asskum rakan2 yg saya hormati,


Jika kita lihat dan kaji apa yg berlaku kini diluar atau didalam media serta internet2, perpecahan diantara kaum melayu kian membimbangkan. Kita bole lihat pelbagai kutukan, cemuhan, hinaan, tuduhan, fitnah dan pelbagai lagi yg berlalu.


Kenapa ini semua berlaku, tidakkah kita sedar perpecahan ini tidak akan menguntungkan sesiapa tetapi hanya akan merugikan diri kita sendiri sahaja. Saya lihat ini semua berlaku kerana ketabsuban kepada pegangan masing2 terhadap parti politik sehingga sanggup bercakaran antara satu sama lain.


Akibat kita bertelagah antara satu sama lain, golongan2 yg tak bertanggung jawab sudah mulakan gerakan utk menganggu gugat hak dan kepentingan bumiputra. Adakah kita tidak sedar gerakan ni sudah bermula, mereka mengunakan bumiputra sesama sendiri bertelagah dan mempertikaikan satu sama lain, secara diam2 mereka sudah mula mengaturkan langkah utk mencapai cita2 mereka utk hapuskan kuasa org2 Bumiputra dinegara.


Saya merasakan satu tindakan segara harus diambil oleh semua pihak utk kembali bersatu dlm mempertahankan hak dan kepentingan bumiputra, sebagai langkah pertama saya ingin mencadangkan:


" 1Hari Damai Pribumi" cabaran dimana semua kaum pribumi berhenti bertelagah antara satu sama lain dan tanamkan semangat patriotik dimana semua kaum pribumi wajib memakai pakaian tradisional Bumiputra masing2 seharian tak kira kepejabat, pasar,rumah, didalam negara, diluarnegara dan sebagainya.Satu hari kita cuba tidak bertelagah antara satu sama lain, saya yakin bila 1hari ini menjadi kenyataan , kita cuba tanamkan semangat ini berterusan sehingga bila2..
Tidak bermakna jika kaum bumiputra bersatu kita dianggap perkauaman
ini kita harus paham , kaum bumiputra tidak pernah menganggu gugat kepentingan kaum2 lain seperti mana yg sudah termaktub didalam perlembagaan negara
bila bumiputra kita bersatu insyallah kita akan kembali dihormati oleh semua kaum dinegara kita, dan semangat muhibbah akan kembali bila kita sebagai kaum bumiputra menunjukan contoh kepada mereka semua dan semangat 1malaysia akan tercapai.


Teruskan Transformasi Penyatuan Kita..



No comments: