Friday, April 29, 2011

Cinderalla Moden " Willian & Kate"

Salam Sahabat2 Yg Dihormati,

Semalam Seluruh Dunia Menyaksikan Perkahwinan Cinderalla Moden Diantara "Prince Willian Dan Kate Middleton" , Ianya Perkahwinan Di Raja Terbesar Britain Sejak 3 Dekad Lalu.

Seluruh Dunia Melihat Perkahwinan Diraja Britain Ini, Ibarat Sejarah Britain Di Ulang Kembali, Dimana Prince Charles Suatu Ketika Dahulu Mengahwini Princess Diana Juga Merupakan Org Kebanyakkan Seperti Kate. Kita Harapkan Perkahwinan Ini Tidak Akan Menjadi Seperti Apa Yg Berlaku Pd Bapa Prince Willian..

Sejurus Selepas Di Kahwinkan Prince Willian Dan Kate Middleton Di Kurniakan Darjah Duke Of Cambridge, Kini Prince Willian Di Gelar Duke Of Cambridge Dan Catherine Middleton Sebagai Duchess Of Cambridge.

Seluruh Rakyat Malaysia Harus Berbangga Di Mana Yang Di Pertuan Agong Tuanku Sultan Mizan Zainal Abidin Dan Tuanku Nur Zahirah Turut Hadir Juga Sultan Hasanal Bolkiah Sultan Brunei Dan Isteri Hadir Di Majlis Perkahwinan Di Raja Britain Semalam.

Kita Lihat Bagaimana Negara Tersebut Mengekalkan Insitusi Dirajanya, Rakyat Menghormati Institusi Diraja. Jelas Melihat Kegembiraan Rakyat Britain Bila Melihat Perkahwinan Diraja Tersebut. Institusi Diraja Britain Merupalkan Salah-Satu Monarki Diraja Yg Paling Lama Didunia Dan Rakyat Britain Mengangkat Tinggi Institusi Diraja Ini.

Saya Harapkan Secara Peribadi, Rakyat Malaysia Juga Akan Terus Mempertahankan Institusi Diraja Negara Kita, Teruskan Memartabatkan Dan Mempertahankan Institusi Di Raja-Raja Melayu. Daulat Tuanku, Daulat Tuanku, Daulat Tuanku....

Malaysia Sebuah Negara Yang Memgamalkan Sistem Raja Yg Berpelembagaan....Saya Anak Melayu, Saya Anak Malaysia, Saya Bukan Racist, Saya Sayangkan Institusi Raja Melayu..

Wasalam :)
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

No comments: