Saturday, April 2, 2011

MAINAN POLITIK ISU BIBLE AL KITAB

Muka Hadapan AL KITAB (Pastikah Kita Generasi Akan Datang Tidak Akan Keliru)


Muka Pertama AL KITAB (Pastikah Kita Generasi Akan Datang Tidak Akan Keliru)


Assalamulaikum Sahabat2 Yang Saya Hormati,

Sehingga Hari Ni Terus Terang Saya Nyatakan Saya Tidak Puas Hati Mengenai Isu Yang Di Bangkitkan Ini. Bila Pihak Kerajaan Membenarkan BIBLE BM Ini Di Benarkan Dengan Bersyarat Hati Kecil Saya Terguris Kerana Saya Tidak Setuju Dlm Perlepasan Ini.



Yang Saya Lihat Sejak Mula Perkara Ini Sebenarnya Di POLITIKKAN Utk Kepentingan Politik Pihak2 Yang Tidak Bertanggungjawab Semata-Mata Untuk Mendapat Undi, Tetapi Pihak Yang Beria2 Mendesak Perlepasan Bible Ini Seharusnya Bertanggungjawab Keatas Masa Depan Generasi Yang Akan Datang...



Kini Walaupun Pelepasan Diberikan Dengan Bersyarat, Seharusnya Pihak Yang Beria2 Itu Harus Menerima Syarat Dengan Hati Yang Terbuka Serta Atas Dasar Menghormati Dimana Negara Malaysia Ini Adalah Negara Yang Mengangkat Islam Sebagai Agama Persekutuan.



Kecoh Bila Kumpulan Pelampau Agama Kristian Mempertikaikan Nombor Siri Dan Cop Al_Kitab. Daripada Penilaian Saya Secara Peribadi Puak2 Pelampau Ni Macam Ada Tangan AJAIB Untuk Mewujudkan Keadaan Tegang Dan Mengaburi Serta Menipu Rakyat Untuk Mewujukkan Ketegangan Agama Seperti Ingin Mencari Modal Berpolitik Sempena Pilihan Raya Negeri Sarawak.



Disini Bertambah Sedih Melihat Isu Ini Di Mainkan Bukan Kerana Bible Itu Utk DiGunakan Utk Beragama Tetapi Di Lihat Isu Ini Digunakan Utk kepentingan POLITIK.

( Pastikah Kita Generasi Akan Datang Tidak Akan Keliru )




DiBawah Kenyataan Pihak Kerajaan Dlm Isu Ni, Ish2 Puak2 Ni Sudah Bagi Betis Kini Nak Peha Pulak...

Kenyataan kerajaan sebelum ini sebagai rujukan;


"The Government wishes to reiterate that, since March 15, it had given the directive to release all Bibles in Bahasa Malaysia, which are impounded in Port Klang and Kuching.


However, to date, the Christian groups who imported the Bibles have not collected them because they did not accept the stamps and the serialisation on these Bibles.


Datuk Seri Hishammuddin Hussein, the Minister of Home Affairs, mentioned that the act of stamping and serialisation is standard protocol.


For example, Qurans which are imported into the country are also checked to see if they are authorised copies and are stamped with serial numbers before they are released.


Qurans which are not authorised are impounded and destroyed.


The act of stamping and serialisation of the Bibles in Bahasa Malaysia and the Qurans should not be perceived as desecration of Holy scriptures.


Attached is a copy of the stamp and the serialisation as they appear of the Quran."

2 comments:

Ringgo said...

Kuat sungguh jiwa melayu mu Bro...

fikrah islamiah said...

Saya tak faham, apa yang tidak kena pada gambar yang anda paparkan itu. Adakah itu gambar bible?