Monday, July 11, 2011

PERSATUAN VETERAN TENTERA MELAYU (PVTM)


Assalamualaikum Sahabat2 Yang Di Hormati,

Bila Kita Duduk Selesa Dalam Suasana Negara Kita Kini, Adakah Kita Pernah Terlintas Di Fikiran Kita Ini Semua Hasil Pengorbanan Siapa? Kita Hidup Dengan Aman Damai Dalam Negara Walaupun Ada Beberapa Cubaan Utk Mengucar Kacirkan Negara Wujud , Tapi Asas Kita Hidup Dalam Negara Kita Ngan Aman Pengorbanan Siapa?

Siapa lagi Jika Bukan Pasukan Tentera Kita, Terutama Rejimen Askar Melayu, Barisan Hadapan Utk Menghadapi Ancaman Musuh Suatu Ketika Dahulu. Adakah Kita Mengingat Jasa Mereka, Adakah Kita Jaga Kebajikkan Mereka, Adakah Kita Bertanya Pada Balu2 Angkatan Tentera Kita. Soalan Ni Harus Kita Tanya Pada Diri Kita.



Alhamdulilah ,Kini Berdasarkan Pemerhatian Saya Kini Satu Pertubuhan NGO Yang Baru Di Tubuhkan Saya lihat Begitu Konsisten Dlm Memperjuangkan Kebajikkan Hak Veteran Tentara Melayu Dan Juga Bangga Saya Lihat Semangat Juang Mereka Berterusan Walaupun Sudah Tidak Berkhidmat Tapi Semangat Dan Kecekalan Semangat Juang Mereka Tinggi.



Kementerian Pertahanan Menggalakkan Penubuhan Organisasi Dan Persatuan Veteran Tentera Dalam Menjaga Kebajikan Dan Membantu Bekas-Bekas Anggota Tentera Meningkatkan Taraf Sosio-Ekonomi Mereka.

Menteri Pertahanan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi Berkata Pengwujudan Persatuan Yang Memberi Fokus Kepada Veteran Dari Setiap Unit Dan Perkhidmatan, Dilihat Dapat Memperkuatkan Lagi Persatuan-Persatuan Veteran Yang Sedia Ada.

Ketika Ini Terdapat 43 Persatuan Veteran Tentera Ditubuhkan Dalam Negara, Dan Pihak Kementerian Sentiasa Menggalakkan Penambahan Organisasi Atau Persatuan Mengikut Unit Masing-Masing Dalam Usaha Membela Kebajikan Setiap Pesara Tentera.



Maka Atas Iniasitif Veteran2 Tentera Melayu Yg Mempunyai Semangat Juang Yang Tinggi Yg Teguh Akan Pertahankan Negara, Maka Lahirnya Sebuah Persatuan Yang Saya Lihat Begitu Aktif, Konsisiten, lantang dan Berani Utk Perjuangkan Hak Veteran Tentera Khususnya Tentera Melayu.



PERSATUAN VETERAN TENTERA MELAYU (PVTM), Pertubuhan Yang Membela Kebajikan Pesara Tentera Termasuk Wataniah Dan Balu, Diperakui Sebagai Sebuah Persatuan Yang Sah Selepas Pendaftaran Pertubuhan (ROS) Selangor Mengeluarkan Sijil Perakuan Pendaftaran Persatuan Itu, Yang Berkuatkuasa 27 Januari Lepas Walaupun Pelbagai Halangan Untuk Perlaksaannya Tetapi Semangat Berjuang Dan Tidak Putus Asa Presidennya Yg Boleh di Katakan Panglima Melayu Alaf Baru Iaitu Y.Bhg Ali Atau Nama Glamournya Ali Tinju.







Perjuangan Presiden PVTM Y.Bhg Ali Tinju dan Barisan AJK Nya Begitu Konsisiten Utk Menjaga Kebajikkan Veteran tentera Melayu Juga Dgn Program2 PVTM Yang Di Lihat Begitu Dekat Bersama Rakyat Dan Masyarakat. Saya Yakin PVTM Di Bawah Kepimpinan Beliau Akan Langkah Lebih Jauh Dlm Arus Perdana Negara, Saya Doakan PVTM Akan Terus Berjaya..Allahuakbar.

2 comments:

abrahimmy said...

SKIM PINJAMAN BANK KHAS UNTUK PESARA KERAJAAN, TENTERA, POLIS, DAN BALU

Syarat syarat dan kelayakan ;

• pesara kerajaan, tentera dan balu
• pencen RM750 ke atas
• tempoh bayaran balik sehingga umur 70 tahun
• Tempoh pinjaman dari 3-15 tahun
• Pinjaman dari RM5,000-RM100,000
• Interest 5%
• Blacklist CCRIS CTOS boleh memohon

Boleh digunakan untuk ;
• Melangsaikan hutang kereta/rumah/credit card
• Membesarkan/memulakan perniagaan
• Mengerjakan umrah/melancung
• Membaiki/membesarkan rumah
• Dan lain lain

Bantuan akan di hulurkan sehingga berjaya, Insyaalah.

Harap dapat dipanjangkan kepada saudara mara atau sahabat handai yang mungkin memerlukan pinjaman ini untuk menyelesaikan masalah kewangan mereka dengan cara yang selamat ini.

CEPAT ! ambillah peluang ini sebelum skim ini ditamatkan.

Hubungi : 013 2392990 Ab Rahim
Email : abrahim_my@yahoo.co.uk

NOTA : Untuk semak kelayakan : sms / email kan jumlah pencen bulanan dan umur.

Anonymous said...

cuma PVTM jangan campurtangan mana mana politik tumpukan 100 % pada kebajikan bekas tentera yang memerlukan jika tidak hanya tinggal nama persatuan saja masuk angin keluar asap