Thursday, September 29, 2011

PVTM & PEMUDA "MALAYSIA TANAH TUMPAH DARAHKU"




PVTM Salah Sebuah NGO Yang Begitu Konsisten Dalam Gerakan Mereka Terutama Di Negeri selangor dan Wilayah Persekutuan Sepanjang Penubuhannya.






Soalan Disini Adakah Dihargai Oleh Peminpin2 Kerajaan Khususnya,Gerak Kerja Yang Begitu Baik Terutama Dalam Hal Ehwal Kebajikan Veteran Tentera Melayu. Alhamdulilah kini Usaha Yang Di Buat Oleh Presiden PVTM Sdr Ali Tinju Telah Berjaya Menyatukan Beberapa NGO Yg Ada Hubungan Kiat Ngan Pejuang2 Negara. Kini PVTM Telah Berjaya Satukan PBTM ( Persatuan Bekas Tentera Melayu ) Dan PBPM ( Persatuan Bekas Polis Malaysia) Dimana Sebelum Ni Susah Nak Melihat Persatuan Ni Bersama Sebelum Ni, Tetapi Adakah Pemimpin Atasan yang di Pertanggungjawab Hargai Gerak Kerja PVTM Ni.




Benarlah Kata Peribahasa Melayu ”Harimau Mati Meninggalkan Belang, Manusia Mati Meninggalkan Nama”. Perumpamaan Tersebut Akan Terus Terpahat Di Ingatan Semua Ahli PVTM Sebagai Tanda Menghargai Jasa Dan Pengorbanan Yang Telah Dicurahkan Oleh Bekas Anggota Yang Bersara.Wajah Kegembiraan Di Setiap Beka Anggota Yang Bersara Kerana Jasa Dan Pengorbanan Mereka Selama Ini Demi Mengangkat Nama Baik Pasukan Dihargai Oleh Pihak Atasan.





Bak Kata Pepatah, ”Bukan Wang Riggit Menjadi Ukuran, Bukan Pingat Menjadi Impian”. Cukup Sekadar Jasa Yang Disemai Dan Budi Yang Ditabur Dikenang Agar Generasi Akan Datang Meneruskan Kecemerlangan Pasukan.

Kini PVTM Akan Turut Bersama2 Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia Utk Turun Keperingkat Akar Umbi Utk Menyatakan Sokongan Pada Pemuda UMNO Yang Begitu Konsisten Menyokong Dan Membantu Bekas Veteran Tentera Melayu. Insyallah Akan Bergabung Di Atas Satu Pentas Iaitu PENTAS PATRIOT Bagi Mencerikan Segala Pengalaman dan Susah Senang Sebagai Anggota Tentera Yang Berkhidmat Utk Mempertahankan Negara. Utk Mengingati Rakyat Siapa Pejuang Negara, Askar Melayu Atau Komunis.






Semoga Allah SWT Berkati Segala Usaha PVTM Bersama Presidennya Sdr Ali Tinju, Saya Mewakili Gerakan Suara Anak Muda 1Malaysia Senantiasa Akan Menyokong Segala Gerak Kerja PVTM khususya Dlm kepentingan Pendidikan,Kebajikan,Ekonomi Anak2 Bekas Veteran Tentera Melayu.





Ianya Tanggungjawab Kita Selaku Anak Muda Utk Membantu Anak2 Bekas Veteran Tentera Melayu Utk Terus Maju Dalam Negara Kita.

Arman Azha Hj Abu Hanifah
Gerakan Suara Anak Muda 1Malaysia

No comments: