Tuesday, February 21, 2012

ANUWAR "ADOII AKU KANTOI LAGI"



Anwar kata kenyataannya adalah selaras dengan persetujuan diantara Fatah-Hamas di Doha minggu lalu. Pendiriannya adalah menyokong penyelesaian 'dua-negara" Israel dan Palestin.

Pertama sekali: Hamas tidak pernah bersetuju dengan penyelesaian "dua-negara". Sila lihat Malaysian Insider, Feb 17 2012, "Anwar's explanation and the stand that Hamas never took" oleh Abdar Rahman Koya.

Kedua: Persetujuan yang dicapai di Doha pada Feb 07,2012 diantara Presiden Mahmud Abbas dan Khaled Meshaal (Ketua Biro Politik Hamas) ialah bagi Abbas mengetuai kerajaan sementara (unity government) yang akan terdiri daripada teknokrat bebas.

"The reconciliation deal between Fatah and Hamas can create a united front against Israel".



Kerana itu Perdana Menteri Israel, Netanyahu dengan pantas mengutuk persetujuan tersebut dan mengingatkan Abbas ,"It is either peace with Hamas or peace with Israel. You can't have both."

Tidak terdapat sebarang kenyataan di Doha ini mengenai keselamatan dan persetujuan "dua-negara" oleh Hamas dan Fatah seperti yang dinyatakan oleh Anwar!!



Ketiga: Nasharuddin juga ada bertemu dengan pemimpin Hamas. Nasharuddin dilapurkan sebagai berkata bahawa pemimpin Hamas terperanjat dan kesal terhadap kenyataan Anwar mendahulukan keselamatan Israel!! ANWAR NAK KENCING LAGIII!!!

PETIKAN BLOG : DR MIM ( Psssttttt Bila Nak Belanja Nasi Kandar)

No comments: