Monday, March 5, 2012

PR SELANGOR CAKAP TAK SERUPA BIKIN, LUDAH KONO MUKO SENDIRI



"In August 2008, Khalid Ibrahim announced that Selangor is also going to end the practice of negotiated contracts, just like Penang. But that same year, RM79 million worth of contracts were awarded on a negotiated basis. In 2009 it was RM27 million and in 2010 RM143 million. I do not have the figures for last year but looking at the trend we can safely assume it was in the region of RM100 million."

THE CORRIDORS OF POWER


Raja Petra Kamarudin

APASAL BILA KENA BATANG HIDUNG SENDIRI DIAM SERIBU BAHASA, KENAPA TAK LAKSANAKAN APA YANG DIKATAKAN..



AIK PR SELANGOR, WALK THE TALK LAR, DULU CAKAP BUKAN MAIN HEBAT, SKANG LAIN PULAK JADINYA?



IBARAT LUDAH KELANGGIT HINGGAP KE MUKA SENDIRI JER PR SELANGOR NI, ADEIIIIIII...




Kes selanjutnya ialah berhubung kerja-kerja guaman yang disalur keluar dari jabatan perundangan MBPJ kepada kumpulan peguam yang telah menjadi barisan pemimpin PKR.
Kes selanjutnya ialah berhubung kerja-kerja guaman yang disalur keluar dari jabatan perundangan MBPJ kepada kumpulan peguam yang telah menjadi barisan pemimpin PKR.

Sejumlah besar kerja berkait undang-undang yang diserah kepada pemimpin-pemimpin ini mencetus rasa tidak puas hati dikalangan ahli majlis bandaraya yang terdiri dari wakil Pakatan Rakyat sendiri. Mereka berdiam diri demi kepentingan penyatuan parti. Mereka berpendapat jika mereka menceritakan hal ini, ia akan membahayakan peluang PR untuk pertahankan Selangor pada PRU mendatang.



Peguam-peguam ini ialah Derrick Fernandez dan Lateefa Koya, yang juga ahli majlis MBPJ dan pemimpin PKR, Ahli Parlimen Subang, R. Sivarasa dan Timbalan Presiden PKR yang baru, N. Surendran. Lateefa juga bekerja dengan Daim & Gamany, syarikat guaman Sivarasa.

Kerja-kerja penting berkait guaman di MBPJ telah dialihkan tugasnya ke firma Sivarasa, Surendran dan Derrick atas pengaruh Lateefa Koya dan Derrick. MBPJ sepertinya hak PKR. Jika ini bukan korupsi, apakah sekurang-kurangnya konflik kepentingan?



Anwar tahu akan hal ini tapi membiarkan. Anwar tak perlulah menyuruh saya sediakan angka-angka pula lepas ni sebab semuanya boleh diperoleh dari MBPJ
MBPJ perlulah telus mendedahkan jumlah sebenar kerja guaman yang diberi kepada tiga buah firma ini dan semua yuran guaman yang dibayar kepada mereka sepanjang Pakatan Rakyat memerintah Selangor.

Daim dan Gamany berpindah dari pejabat selekehnya sekitar masjid India ke pejabat yang bagus berhampiran menara MBPJ. Surendran pula bukan lagi peguam miskin. Selalunya menaiki Proton Saga buruk mencari kerja. Sekarang dah ada pemandu dengan kereta kontinental. Kekayaan sekelip mata.

Firma Surendran bernama Edwin Lim Suren & Soh dan firma Derrick pula ialah Derrick Fernandez & Co. Sivarasa juga dalam senarai ahli lembaga pengarah Kumpulan Perangsang Selangor dan menikmati elaun pengarah berbelas ribu sebulan selain kerja-kerja guaman MBPJ.

Raja Petra Kata PR Selangor Ada Unsur2 Penyelewengan dan Salah Guna Kuasa, Lepas Ni Percaya Lah Kompem Puak2 PR Kata Raja Petra Dah Kena Beli Ngan UMNO, Cam Biasa Lar.. Bila Cerita Kebenaran Tidak Menyelebahi Mereka, Terus Komdem Kan Pihak Yang Bongkarkan, Cuba Kalau Raja Petra Katakan Pada BN, Kompem Buat Roadshow Ceramah Satu Malaysia..RAKYAT DAH NILAI PERMAINAN POLITIK PR NI, Tunggu Jer Lar PRU13.

KALAU PR BUAT TAK PER, ITU HAK ASASI MANUSIA, ITU DEMOKRASI..CUBA KALAU PERKARA KAT ATAS DILAKSANKAN OLEH KERAJAAN BN..KOMPEM ROADSHOW CERAMAH SATU MALAYSIA.

DULU PR KATA AKAN TENTANG NEPOSTISMA DAN KRONISMA, KINI SECARA TERANG2 KRONISMA DAN NEPOSTISMA DALAM PARTI DAN PENTABIRAN NEGERI2 PR, DIAM SERIBU BAHASA..PEMIMPIM MASALAH MORAL DIBIARKAN CUMA KASI CUTI SEBULAN LEPAS TU BOLE TERUS JADI EXCO KERAJAAN NEGERI, TAK SALAH..ADEIIIIIII..

KITA PUNYA AKAL DAN FIKIRAN UTK MENILAI..BUAT KATA NABIL "LU PIKIR LA SENDIRI"

No comments: