Wednesday, June 13, 2012

PAKATAN N.A.T.O ( No Action Talk Only)




Puak2 pakatan ni kalau kita lihat sejak dahulu hingga kini, banyak bercakap drpd perlaksanaan.

Saya harap rakan2 akan buka mata dan fikiran serta nilaikan apa yang PAKATAN CAKAP NI DEPA BUAT ATAU TIDAK. BAGI SAYA PAKATAN NI IBARAT N.A.T.O (NO ACTION TALK ONLY)


Kerja pakatan ni lain dan tak lain hanya berceramah sana sini dan bantai kerajaan dan pemimpin, perlaksanaan dasar dinegeri2 mereka tiada.Pakatan lebih cenderung mainkan perasan rakyat. Politik menanam kebencian adalah gerakan mereka sejak dadulu hingga kini. Siapa antara kita bole pertikaikan dimanan kerja PAKATAN ni hanya Ceramah Tak Abis sambil menanam kebencian rakyat pada kerajaan.



Sudah masa nya kita, khususnya generasi muda buka minda dan gunakan akal serta fikiram yang matang untuk menilai akan kebenaran. Pilih mana intan dan mana kacanya.


Pemimpin pakatan pernah kata bahawa UMNO/BN ketandusan pemimpinkah, sehingga TUN M memacu negara selama lebih 20tahun dan kata, jika TUN M letak jawatan, mereka juga akan letak jawatan. Kita lihat sehingga hari ni kepimpinan UMNO/BN bertukar ganti kerana mempunyai ramai generasi kepimpinan baru, tetapi lihat PAS sehingga hari ni orang yang sama masih tidak mahu lepaskan jawatan, lihat DAP juga sama barisan kepimpinan utama org yg pernah mencabar TUN M , tapi diri mereka sendiri masih gila nak pegang jawatan, lihat PKR siapa bole pertikaikan kata ianya bukan parti anak beranak Anuwar, bukankah mereka dahulu lawan nepostisma? kenapa mereka bole pula, inlah politik menghalalkan cara.





Kata perjuangkan Hak Kebebasan Bersuara, cuba bandingkan FB Dan Twitter DS Najib yang terbuka utk terima apa jua pandangan, cadangan, kritikan, soalan malah provokasi pihak2 cyberberuk PAKATAN tak der pun Ds Najib block2 berbanding dengan kepimpinan PAKATAN yang sebenarnya takut akan suara kebebasan, cuba tanya berapa ramai yang kena BLOCK dlm FB atau Twitter oleh pemimpin2 besar PAKATAN cam Anuwar, Azmin, Kit Siang, Guang Eng, Nurul Izzah, Shamshul Iskandar.....ETC jawapannya ramai, ini lah dikatakan cakap tak serupa bikin.



Kata nak laksana kerajaan kebajikan dan pernah kata kalau PAKATAN menerintah tidak akan ada barang naik, bagaimana ngan sewa PPRT Selangor yang naik? bagaimana cukai pintu Selangor yang naik? bagaimana sewa tapak perniagaan di Selangor, Penang, Kedah naik? bagaimana yuran pendidikan universiti kerajaan negeri Kedah naik? Janji yang tidak ditepati.



Bukan dahulu masa PRU12, kata kalau pakatan jd kerajaan tiada ahli politik sebagai ahli majlis kerana salah guna kuasa, tapi bila menang sama jer, contoh @LatheefaKoya Member of Keadilan's Central Leadership Council & Lawyersforliberty & MBPJ City Councillor, Boleh Pulak? Adeiii, bole semak disemua negeri2 PAKATAN ahli majlis masih ada wakil parti2 politik PAKATAN, kenapa boleh pulak? jawapannya cakap tak serupa bikin.







Cuba kita lihat satu insiden maki kanak2 dipadang bola ketika kanak2 sedang program sukan dibuat oleh @LatheefaKoya, bayangkan jika insiden tersebut dibuat pemimpin BN kompem kecoh dlm blog, media dan siap ceramah 1malaysia bantai pemimpin BN, tapi bila @LatheefaKoya yang buat diam takut, tak berani bantai, sokong jer kerana kemaruk nak glamour demo, pikir sendiri lar.



Kalau saya nak tulis ni..banyak lagi citer PAKATAN ni, Raja Janji dan Raja DRAMA..kita punya akal dan fikiran untuk menilaikan..ianya ditangan anda..jgn menang bersorak tergadai kampung halaman.

PRU13 ADALAH AMANAH DAN TANGGUNGJAWAB WAJIB SELURUH WARGANERAGA MALAYSIA YANG CINTAKAN KEAMANAN UTK TOLAK PAKATAN DRPD BUMI MALAYSIA..

No comments: