Wednesday, August 1, 2012

Pakatan Saudagar Janji Dasar Automotif Negara



Sebentar Tadi Macam Biasa Puak2 Rejim Pakatan "Kami Saudagar Janji" Buat Sidang Akhbar Tentang Dasar Automotif Negara.

Heboh Kata Nak Turun Kan Harga Kereta , Tapi Cadangan Yang Di Bawa Tak Menjurus Kearah Menuruhkan Harga Kereta Dan Menjaga Kadar Kereta Terpakai Tapi Hanya Mengeluarkan Kenyataan2 Populis Sahaja. Tanpa Memikirkan Permasalahan Jangka Masa Panjang.

1Malaysia Tahu Puak2 Rejim Pakatan Ni Hanya Pandai Merjanji Tapi Tak Di Tepai Berbeza Ngan Kerajaan BN Yg Hanya Akan Berjanji Jika Ianya Akan Di Laksanakan Sebab Itu Laungan "Janji Ditepai" Di Guna Pakai.



Cadangan Si Rafizi Utk Membuat Tender Terbuka Bagi AP Di Lihat Tidak Akan Membantu Dan Menurunkan Harga Kenderaan Pd Rakyat Malah Ianya Hanya Akan Membebankan Kembali Penguna.

Saya Pula Mencadangkan Agar Kerajaan Menurunkan Cukai Dan Eksais Bagi Kenderaan Bagi Mengurangkan Harga Kereta Kerata Itu Lah Jalan Yang Paling Baik.

Kenyataan Beliau Lebih Kearah Kenyataan Populis Dan Menanam Kebencian Seperti Gerakan2 Rejim Pakatan Sebelum Ini.

Datuk Seri Anwar Pula Seluruh Rakyat Malaysia Tahu, Beliau Akan Berjanji Langit Dan Bummi Pada Rakyat Tapi Perlaksanaan HamPAS...

Kita Patut Cadangkan Pada Utk Buat AWARD RAJA DRAMA Bagi Beliau..



Selama Ini PEKEMA Banyak Membantu Meningkatkan Peluang Pekerjaan Bagi. Puluhan Ribu Rakyat Malaysia Khususnya Dalam Sektor Automotif Bukan Sahaja Peluang Pekerja Sektor Korporat Malah Memberikan Peluang Pekerjaan Pd Anak2 Muda Dlm Sektor Kemahiran Automotif.



PEKEMA Banyak Membuat Kerja2 Amal Dlm Negara Sebagai Satu Tanggungjawab Korporat Dlm Negara Kita Baik Daripada Segi Kebajikan Mahupun Pendidikan.

Soalan Disini Jika Pihak2 Yg Berjaya Dlm Tender AP Terbuka Adakah Mereka Juga Akan Membuat Perkara Sama Seperti Mana Yang Di Lakukan Oleh PEKEMA Sejak Sekian Lama.



Berikut Adalah Kenyataan Menteri DS Ismail Sabri Terhadap Isu Ini.

Ismail Sabri: Turun harga kereta tak praktikal
Ahmad Fadli KC | 1:00PM Ogos 2 2012

Kerajaan tidak akan mampu menjana pendapatan secukupnya jika duti eksais kereta dihapuskan, kata Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

"Kalau ikut Pakatan semua dia hendak turunkan. Harga kereta dia hendak turun. Harga minyak dia hendak turun. Sedangkan di negeri yang diperintahnya semuanya naik.

"Kalau semuanya hendak diturunkan dari mana hendak dapatkan sumber pendapatan negara?" soal Ismail sewaktu ditemui selepas sesi dialog bersama sekumpunan artis di Kuala Lumpur malam tadi.

Beliau mengulas cadangan Pakatan untuk menurunkan harga kereta dengan memansuhkan duti eksais yang diumumkan Pengarah Strategi PKR Rafizi Ramli.

Langkah itu juga akan menjadi sebahagian daripada manifesto Pakatan dalam pilihan raya umum ke-13 akan datang.

Menurut Ismail, janji terbaru Pakatan itu juga tidak praktikal kerana mereka didakwa gagal melaksanakan manifesto dalam pilihan raya umum yang lepas.

"Sebelum dia perintah dia akan janji apa-apa sahaja. Apa yang berlaku di negeri dia, jelas dia gagal untuk mengotakan apa yang dijanjikan," kata Ismail.

Sebelum ini, Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Tan Sri Nor Mohamed Yakcop turut mengecam cadangan itu yang disifatkan akan menyebabkan keadaan ekonomi tidak stabil.

Nor Mohamed mendakwa cadangan itu akan menjejaskan pembangunan infrastruktur negara terutamanya di Sabah dan Sarawak serta pedalaman semenanjung Malaysia.

No comments: