Tuesday, April 23, 2013

KENAPA BERLAKU PERTINDIHAN CALON PAS & PKR?



Presiden PAS, Datuk Seri Abdul Hadi Awang dalam ceramah di Kg Tebakang lewat malam Ahad mendakwa ada dua sebab mengapa berlaku pertindihan calon di beberapa kerusi antara parti beliau dengan Parti Keadilan Rakyat (PKR).

Salah satu alasan, kononnya calon-calon PKR ada yang datang lambat ke penamaan calon, jadi calon-calon PAS dah siap sedia untuk elakkan berlaku situasi Barisan Nasional (BN) menang percuma jika calon PKR tidak tampil terus.

Kononnya calon PKR boleh dibeli… hinanya calon-calon PKR…sampai ketakutan PAS dengan ketamakan mereka.(BACA: Ada Calon PKR Jual Dadah, Marxisme!)Kenyataan Abdul Hadi ini membuka persoalan adakah ini bermakna pada setiap kerusi Parlimen dan Dewan Undangan Negeri yang diisi PKR pada penamaan calon Sabtu lalu, PAS sudah bersedia dengan seorang calon tambahan darin parti mereka bersama pencadang dan penyokong.

Kalau tak datang aje, calon PAS melompat dan mengisi borang bertanding di kawasan calon-calon PKR.Betul ke ini Tuan Guru Abdul Hadi? Ada bau hancing lah pulak masa tengah menaip ni…sapelah kencing kat ofis ni.Alasan kedua, sebab ada calon-calon PKR yang ada masalah disiplin dan kaki haru.Masalah disiplin bukan sebarangan…jual pil kuda kata Tok Guru…pil kuda beb!

Apa punya orang la yang Anwar Ibrahim pilih untuk wakili parti dia…kaki jual pil kuda….Anwar Anwar…pilih gay jambu pun ok gak, ini pengedar dadah letaknya.Ada pulak calon pilihan Anwar yang dikatakan penyembah dan pendukung ideologi komunis.Adakah bermaksud Anwar memberikan restu kepada penyebaran komunisme melalui calon-calonnya dan Tok Guru Abdul Hadi tak dapat menerimanya?

My two cents advice kepada Abdul Hadi…cuba cek bilik gerakan Mat Sabu di Kedah…kot-kot ada gambar Karl Marx dengan Lenin jugak ke…kan sebelum ni Mat Sabu ada memperlihatkan kasih sayang tidak berbelah bahagi kepada pemimpin komunis dalam tragedi Bukit Kepong.

Berbalik kepada tajuk rencana di atas… bercakap mengenai pertindihan di Dun Sungai Aceh melibatkan Chegubard…apa kesalahan mamat tu agaknya?Dalam kategori mana dakwaan Hadi yang Chegubard tersabit?Nak kata dia datang lambat mustahil…Jadi tinggal sama ada Chegubard jual pil kuda atau penyokong komunis?Ustaz Abdul Hadi kena jelaskan dengan terang dan nyata…Chegubard jatuh dalam kategori mana?Sudahlah makan penampor dengan Unit Amal Pas… lepas kena pula tuduhan yang samar-samar.Tapi penulis rasa mungkin kat bilik gerakan Sungai Aceh ada gambar Che Guevara kot…kutu-kutu PAS sudah keliru dengan Karl Marx apa semua…

Chegubard yang tak cukup inci tu kan perasan perjuangan dia setaraf dengan perjuanganChe Guevara.Namun, apa pun…Abdul Hadi perlulah tampil buat penjelasan lebih lengkap…kerana sebelum ini ada 6 DUN dan 1 Parlimen yang berlaku pertindihan.Dengan mudahnya 7 calon PKR di semua kerusi itu, tak semestinya Chegubard sahaja sebenarnya sudah dilabel secara membabi buta sebagai sama ada tukang jual pil kuda…atau penyokong komunis.

Rasul mereka pun didakwa bukan Muhammad SAW tetapi Lenin! Berat tu dakwaan…berattt wey.Tapi itulah hakikatnya kalau kenyataan Abdul Hadi ditafsir.Beliau tak nak kata berlaku pertindihan sebab kedua-dua pihak tamak kerusi dan kuasa…bagi lasan jual pil kuda dan komunis..maka persoalannya ialah apakah Chegubard jual pil kuda?Jelaskan dengan terperinci…siapa yang dimaksudkan buat apa…jangan bagi orang keliru
:Oleh: AK-47


Renungkan Ucapan Hadi
Siapa yang julang Parti Lenin dan Staling
Siapa yang gunakan gambar Karl Marx
Dibilik Gerakan atau diblog nya.
Pengikut2 nya taksub ngan haluan kiri


Kesian mereka yang taksub ngan perjuangan haluan kiri.
Wajib kita tolak calon2 begini




1Undi Pakatan = 1 Undi Haluan Kiri
RAJA DRAMA
RAJA NEPOSTISMA
RAJA PEROSAK NEGARA
JOM TOLAK PAKATAN PRU13


Post a Comment