Sunday, July 14, 2013

Mana Suara Pertahankan Isu2 Agama dan Bangsa????

Salam sahabat2 yang dihormati,tersentak dan sedih saya pagi ini mendapat 1 Message di Facebook saya awal pagi ni..

"Salam kekanda Armand yg saya hormati, sedih saya pada bulan ramadan ini bila berbagai asakan terhadap agama kita bermula ngan kenyataan bishop vatican dan terbaru 2 budak cina Alvin dan Vivian mempersendakan martabat agama islam. Saya rindu zaman kekanda dalam Wira Perkasa Malaysia suatu ketika dahulu bagaimana kekanda berani pertahankan isu2 sensitif demi kepentingan agama dan bangsa sehingga di gelar Racist. "

"Saya masih ingat bagaimana kekanda serangan individu bernama Namewee kerana hina lagu negara, ketika menghalau Tony Blair di Forum Sunway kerana kekejaman beliau dlm isu kemanusiaan, Pertahankan isu guru sekolah di Johor, Menpertahankan isu hak 153 perlembagaan, Pertahankan Sultan Selangor dan institusi raja2 melayu. Kekanda menegur dgn berani tak kira drpd pihak kerajaan mahupun pembangkang."

"Selepas kekanda meninggalkan Wira Perkasa saya sehingga kini mencari suara2 pemimpin yang berani bersuara seperti kekanda dahulu tapi sehingga kini tiada. Saya mohon kekanda kembali perjuangkan kembali maruah dan martabat agama, bangsa dan negara. Biarlah mereka gelar pelbagai atau hina pada kekanda tapi kekanda yakin lah beribu anak2 muda dan orang2 melayu dibelakang kekanda. Saya dan kawan-kawan saya minta kekanda kembali kehadapan dalam perjuangan ini."

"Kami dah tak sanggup lagi maruah agama dan bangsa kita makin teruk dipermainkan dan dihina serta dilihat sepi tiada yang kehadapan seperti kekanda dahulu." : Mega Sutera Isnin Jul 15 5.45pagi.

Kepada sahabatku Adinda Mega Sutera,  perjuangan saya tidak pernah terkubur, saya senantiasa memerhati dan amik tahu isu2 yang diperkatakan. .Insyallah saya akan bersama2 adinda dlm perjuangan ini.

Ingat apa yg saya kata dahulu "Saya rela dipenjarakan demi perjuangan ku, Tapi aku tak rela perjuanganku dipenjarakan"

Saya harap pemimpin2 lain bangkit dalam isu ini...

1 comment:

Anonymous said...

Salam.najib dah berat sangat dah...support tan sri muhyiddin yassin tuk presiden UMNO..najib lembik perlu d hentikan demi alif ba ta...

Saudara ahli UMNO..tolong undi tsmy tuk presiden UMNO...

Budakteranung