Saturday, September 19, 2015

WSJ Penyebar Fitnah Terancang



Kenyataan Akhbar
Armand Azha
Exco Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia dan Pengerusi Briged Kesatria

Sekali lagi WSJ portal mengejar rating yang berkentingan yang konsisten menyebar fitnah yang terancang.
 
Saya selaku Exco Pemuda UMNO Malaysia ingin mengingatkan rakyat Malaysia ini merupakan kali kedua WSJ secara angkuh mengakui bahawa ia pernah melihat dokumen siasatan dan transkrip Laporan Interim Ketua Audit Negara.

Minggu lepas, seorang anggota Majlis Kerja Tertinggi UMNO Malaysia, Datuk Dr Hj Puad Zarkashi telah menyatakan rasa kesal kerana tindakan masih belum diambil ke atas pihak yang secara jelas telah melanggar undang-undang negara. Beliau juga telah menyelar sikap tidak apa dan ambil mudah anggota Jawatankuasa Kira-kira Wang Negara (PAC) seperti Tony Pua dan Tan Seng Giaw, sedangkan perkara ini amat serius.

Penjualan maklumat siasatan yang sulit sedangkan siasatan masih belum dimuktamadkan adalah satu jenayah yang amat serius dan boleh menzalimi pihak yang sedang disiasat. 

Pada waktu yang sama, ia adalah satu permainan persepsi yang jahat yang bukan sahaja boleh mendatangkan kesan buruk kepada 1MDB, tetapi juga kepada ekonomi negara.

Saya dengan ini mendesak agar Polis Di Raja Malaysia (PDRM) dan Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) segera menyiasat setiap anggota PAC. 

Saya juga mendesak agar PAC sekarang dibubarkan dan anggota baru yang lebih berintegriti dilantik bagi menggantikan anggota sedia ada yang dilihat lebih suka bermain politik dan diragui intergriti mereka.

Adakah mereka dibelakang maklumat-maklumat yang bocor pada WSJ mahupun Sarawak Report? Ini persoalan yang harus diamik kira oleh pihak berkuasa.

Saya mewakili Briged Kesatria Muda Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia berdiri teguh atas kenyataan saya diatas.

Sekian, terima kasih


No comments: