Monday, May 17, 2010

APA YG Mereka Mahukan.........


Tergerak hati saya bila melihat keputusaan PRK Hulu Selangor dan PRK Sibu Baru2 Ni dimana Kaum Cina Tidak Memberi Undi Kepada Kerajaan. Apa Lagi Yang Mereka Mahukan!!!

Nak Sekolah Dapat, Nak Longkang Dapat, Nak Jalan Dapat, Nak Kesihatan Dapat, Nak Bantuan Dapat...etc Tapi Bila Mengundi Mereka Tidak Berikan..

Nyata kita lihat kaum cina kini tidak bersama BN, tetapi desakan pihak mereka terhadap kerajaan dilayan bagai maharaja. Apa lagi yg mereka mahukan.



Apa yg MCA, Gerakan , SUPP dan Parti2 Komponen BN Yg berteraskan cina lakukan utk mendapat sokongan kaum cina kembali kepada BN. Saya lihat kini mereka hanya pandai menunding jari mencari kesalahan orang drpd menilaikan kenapa parti mereka tidak mendapat sokongan drpd kaum cina kini.



Nyata kaum cina tolak mereka kerana masalah dalaman parti mereka yg tak abis2 berebut kuasa dan sebagainya. Saya secara peribadi nak tau jugak apa program2 mereka untuk bersama rakyat dan golongan generasi baru bagi terus menyokong BN.



Tapi nyata dan jelas meraka ni tahu nak mendesak kerajaan utk memberikan habuan2 yg banyak kepada kaum2 cina tetapi bila dtg pilihraya mereka gagal mendapt sokongan kaum cina.



Apa lagi Yg Mereka Mahukan....................



Bagitau kami, kami semua nak tahu apa lagi yang mereka mahukan.
ATAU MEREKA TAHU MEREKA TIDAK LAGI RELEVAN DIMATA KAUM CINA
RENUNG2 KAN

YANG SETIA BERSAMA KERAJAAN SEHINGGA KINI ADALAH KAUM BUMIPUTRA
KERAJAAN SEHARUSNYA TANYA KAUM BUMIPUTRA
APA YANG MEREKA MAHUKAN
BAGI MEMASTIKAN SOKONGAN GOLONGAN INI AKAN KEKAL.

5 comments:

Unknown said...

alang2 da tgerak nk mmbce,tgerak la plak nk komen..
wahai si songkok tinggi...sengal gak penulisan mu nie..ckp xnk men racist..mu nie mang kaki racist ape??..ape tujuan penubuhan PERKASA nie??satu agenda nk mmbazirkan wang kerajaan je ker????...lg satu, yg mu dok pertikai ape yg kaum cina nak watpe??..da mang tu keje kerajaan..mu taw x erti KERAJAAN???bengong mu nie...patutnye sume yg mereka tuntut tu da dtunaikn lame sudah!!..bgitu juga permintaan rakyat2 malaysia yang lain..what an typical arsehole you are!!..ckp mcm tin kosong!..wlupn dorang kaum minoriti..xperlu la nk racist begitu..at least dorang punya minded lg besar dari mu pny yg sempit!!!..asyik bg jnji gula2 je,habis manis..ilang begitu je..ini kan kau yg nak jadi ketua pemuda???xlayak kowt!..sekadar songkok tinggi je..............lu pkr la sendiri...

Sir Shah said...

sempit sungguh pemikiran sang pencacai cina. bila kita pertikaikan peranan kaum cina di malaysia dalam menyokong aspirasi kerajaan, orang melayu sendiri yg melenting. apahal?

ingatlah. janganlah kita jadi lebih cina daripada cina. dengarlah nasihat dr ridhuan tee abdullah yg lebih faham cina daripada anda. selagi cina itu bergelar ultra kiasu, selama itu mereka akan membenci melayu dan Islam. dan selama itu juga mereka sanggup digelar syaitan semata2 utk berkerjasama dgn pas (amanat nik aziz).

komponen bn pula? rasanye peranan parti gerakan setakat ini saja. tidak perlu lagi diberi ruang atau kedudukan dalam barisan. malah rasanye sudah tiba masa utk parti tersebut disingkir terus dari barisan. biar mereka bergabung dgn dap utk jadi parti extra ultra kiasu teragung di dunia, setanding dgn parti pap dulu. mungkin juga mereka leh setanding dgn parti komunis malaya. siapa tahu..

mr k said...
This comment has been removed by the author.
mr k said...

mereka x mau duit2 tu semua. mereka mahu tukar kerajaan je aku rasa. apa da penulisan ko.

AZIZAN HOMESTAY said...

Salam semua rakan-rakan.
Kenapalah beri komen yang sebegitu.
Komen sebegitu menunjukkan peribadi seseorang yang low mentality.
Bukan kita bercerita pasal racist,tapi betul pendapat saudara Armand.Saya percaya walau apapun yang kerajaan lakukan PRK akan datang akan mungkin melihatkan pengurangan pengundian kaum cina.Itu adalah realiti.Ditambah lagi dengan penyokong kuat PKR,kerusi UMNO mungkin boleh lumpuh.
Pada pendapat saya,rakyat Malaysia cukup semua ada,dari segi kemudahan,tanah,kebebasan dan sebagainya amat lengkap dan bertuah.Cuma segelintir penyokong Fanatik pembangkang yang suka buat huru-hara membuatkan kedudukan BN sedikit bergoyang.Anak-anak muda baru yang lahir selepas 13mei dan selepas merdeka dan tidak mempunyai asas lansung tentang sejarah dan politik mengambil bahagian secara radikal dalam arena politik sekarang.Sebenaranya rakyat,ataupun manusia ini apabila terlebih amat selesa mula menunjukkan sikap memberontak dan huru-hara.Itu adalah hakikat dan sering diutarakan oleh tokoh-tokoh falsafah seperi Thomas Hobbes,Aristotle,platoo dan sebagainya.Saya juga percaya pada konsep pusingan,kadangkala kita diatas dan kadangkala kita dibawah,dan saya juga percaya satu hari nanti pemerintahan BN akan bertukar tangan.Itu adalah lumrah alam semulajadi.Tiada yang kekal hingga ke akhirnya.Seperti tamadun ROM,Tamadun Cina,dan kerajaan Turki Uthamiyah yang pernah menggongcang dunia akhirnya jatuh juga.

Tetapi wahai sahabat-sahabat melayuku..Jika kepimpinan negara pada waktu ini bertukar kepada pihak pakatan pembangkang,amatlah merugikan kita semua orang melayu.Cuba pandang diri kita,keluarga kita,masyarakat kita,masih jauh mundur dari segi kekuatan ekonomi dan pelajaran jika hendak dibandingkan dengan kaum cina.Pakatan Pembangkang memilih konsep kesemarataan.Jika itu direalisasikan,peluang kita orang melayu untuk maju dalam tanah air kita sendiri amatlah kecil.Semua ini berpunca dari dasar 'pecah dan perintah' oleh orang british sewaktu mereka menjajah kita lebih seabad menyababkan kita orang melayu melalui pertumbuhan yang lembab.Ditambah lagi dengan masalah sosial anak-anak melayu yang tinggi seperti pembuangan bayi yang tiada henti,mat rempit,penagihan dadah,bohsia,bohjan lansung menghancurkan masyarakat melayu.
Saya percaya saudara-saudara yang memberikan komen ini semua adalah melayu-melayu bijak yang terkecuali dari masalah-masalah seperti diatas,cuma pada saya kita orang melayu yang tinggal sekerat dan berfikiran terbuka ini haruslah bersatu dengan teguh bukan menghancurkan melayu satu sama lain.Lupakan pasal politik kepartian,tetapi fikirkan bagaimana kita,anak isteri serta keluarga kita akan hidup jika taida dasar kerajaan yang memihak sedikit kepada orang melayu.Pengajaran boleh kita lihat di pulau pinang yang diperintah oleh DAP.Lansung naif.
Cukuplah wahai sahabat-sahabat ku berpolitik tanpa asas dan ilmu,ianya akan menjadi bahan tawa kaum lain di malaysia.Semoga bangsa melayuku terus maju dan maju kehadapan,bukan hancur berkecai.
Insyaallah.
Hidup UMNO,hidup Melayu,Hidup PAS hidup melayu,Hidup DAP?????
Fikirkan.
Salam./