Monday, February 7, 2011

Jgn Takut Ngan Bayang2

Salam Semua,

Dlm Hidup Ni Seharusnya Kita Harus Pegang Pada Prinsip Perjuangan, Budaya2 Negatif Harus Kita Tolak.

Utk Menjadi Pemimpin Kita Harus Senantiasa Terbuka Dan Berani Dalam Apa Jua Tindak Tanduk Dlm Kepimpinan.

Pemimpin Sejati Akan Lahirkan Ramai Lagi Generasi Pemimpin2 Baru Sebagai Pemangkin Perubahan Dlm Landskape Politik. Pemimpin Sejati Akan Senantiasa Memberikan Tunjuk-Ajar Dan Sabar Dlm Mendidik Anak2 Buah Yg Di Lihat Boleh Kehadapan dan Boleh Digilapkan Sebagai Permata Yg Indah. Pemimpin Juga Harus Terima Teguran Secara Positif. Pemimpin Juga Harus Berani Menasihati Anak2 Buahnya Demi Utk Memantapkan Semangat Perpaduan Setiakawan Dlm Perjuangan.

Masalah Akan Timbul Bila Pemimpin Takut Akan Bayang2nya Sendiri, Merasakan Takut Akan Di Tinggalkan Oleh Anak2 Buah. Sehingga Sifat Kepimpinannya Di Lihat Kurang Matang Dgn Menjatuhkan Anak2 Buahnya Sendiri. Kejatuhan Pemimpin Itu Disebabkan Budaya Hasut Dan Cah Keting Tanpa Disedari Akhirnya Beliau Sendiri Hilang Pengikut Dan Hilang Pengaruh. KelakuanNya Akan Di Lihat Seperti Kurang Matang Dlm Membuat Keputusan Kerana Sehingga Tahap Menjatuhkan Maruah Anak2 Buah Sendiri Dan Mencipta Perpecahan Sesama Sendiri Antara Anak2 Buah Sendiri Tanpa Menyedari Semangat Setiakawan Sesama Anak Buahnya Sendiri Lebih Akrab, Sehingga Apa Yg Di Perkatakan Dilihat Kurang Matang..

Akhir Kata, Nak Jadi Pemimpin Harus Berani, Nak Jadi Pemimpin Harus Mendidik, Nak Jadi Pemimpin Harus Telus, Nak Jadi Pemimpin Harus Tanam Sifat Perpaduan Dan Kekuatan Setiakawan..

BUKAN TAKUT PADA BAYANG2 SENDIRI..TERUSKAN PERJUANGAN :)


Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.
Post a Comment