Monday, February 7, 2011

Perpaduan Melayu Utk 1Msia

Salam Evolusi Rakan2 Yg Dihormati,

Sebentar Tadi Seorg Rakan PAS Bertanya Pada Saya Apa Pentingnya Org Melayu Yg Penting Islam.

Saya Berikan Hujah Saya Dgn Mudah Pada Beliau Seperti Dibawah Ini.

"Islam Kekal Perjuangan Yg Utama Sahabatku, Perjuangan Memartabatkan Agama Islam Lebih Utama Drpd Semuanya Sahabatku.."

"Sahabatku, Nak Tau Konteks Maksud Melayu Di Negara Kita Sendiri, Melayu Maksud Dinegara Msia Wajib "ISLAM" Sejak Lahir..Dlm Sesuatu Negara Utk Memartabatkan Sesuatu Agama Peranan Dan Perpaduan Kaum Majoriti Memainkan Peranan Utama Bagi Mengukuhkan Kekuatan Martabat Agama Islam Di Megara Tersebut..Dlm Konteks Di Negara Yg Berbilang Kaum Dan Majmuk, Utk Memartabatkan Islam Dan Utk Perkukuhkan Islam Peranan Kaum Majoriti Amat Penting Sahabatku."

"Syukur Alhamdulilah, Org2 Melayu Telah Memainkan Peranan Yg Baik Utk Memastikan Kepentingan Agama Islam Dan Martabat Agama Islam Kekal Sebagai Asas Kekuatan Negara Ini, Sejak Islam Hadir di Nusantara Ini Peranan Org Melayulah Maka Kembangnya Dan Indahnya Islam Di Negara Kita.".

"Martabat Islam Di Negara Msia Yg Majmuk Berdiri Atas Perpaduan Org2 Melayu..Itulah Indahnya Negara Kita. Bersyukurnya Saya Dilahirkan Sebagai Org Melayu Yg Akan Pasti Pertahankan Dan Martabatkan Agama Islam Sebagai Agenda Utama, Bila Org Melayu Bersatu, Islam Kuat Dan Saya Yakin Semua Rakan2 Kaum Lain Akan Menghormati Kepentingan Islam Dan Wujudlah Negara Perpaduan Yg Kita Lihat Dinegara Kita Kini Dalam Masa Kini ..Allahuakbar, Allahuakbar. Allahuakbar."

Beliau Setuju Kini, Kenapa Perpaduan Melayu Asas Pengukuhan Gagasan 1Msia.

-Armand Azha, I'm A Malay, I'm A Malaysian And I'm Not A Racist-
Sent from my BlackBerry® wireless device via Vodafone-Celcom Mobile.

No comments: