Tuesday, April 26, 2011

JOM LAWAN RASUAH, SOKONG SPRM


Assalamualaikum Sahabat2 Yang Di Hormati.

"RASUAH" Satu Perkataan Yang Wajib Kita Lawan Dan Tentang, Khususnya Generasi Anak2 Muda. Kita Harus Matikan "RASUAH" Daripada Menjadi "BUDAYA", Kerana Jika Ianyanya Jadi "BUDAYA" Ia Akan Menjadi Sukar Utk Di Tentang.



Syukur Malaysia Salah Satu Negara Yang Mengambil Pendekatan Utk Perangi Rasuah, Kita Ada "SPRM" Utk Memerangi Rasuah. Kita Sepatutnya Memberikan Sokongan Padu Pada Warga Kerja SPRM Utk Terus Memberikan Mereka Semangat Utk Terus Bersama2 Rakyat Malaysia Dlm Satu Arahtuju Utk Perangi "RASUAH".

Utk Perangi "RASUAH" Harus Ada Political Will Utk Banteraskan Rasuah. Tetapi Kini Kita Lihat Isu Rasuah Di Jadikan Isu Politik. Setengah Pihak Mempolitikkan Isu Ini Tanpa Ada Jalan Penyelesaian Hanya Nak Dapat Nama Sahaja. Akhirkan Wujud Pula Polimik Rakyat Tolak "SPRM".



Jika Kita Kaji Dan Nilai, Gerak Kerja Menolak Intergriti "SPRM" Adalah Salah Satu Cara Utk Memastikan Jika Pihak Yang Mengelar Diri Mereka Mcm Hero Perangi "Rasuah" Sebenarnya Nak Menutup Masalah Mereka Sendiri.

Utk Maklumat Dalam Jawatan Kuasa Penasihat "SPRM" Bukan Sahaja Mempunyai Ahli Penasihat Drpd Pihak Profesional, Kerajaan Malah Drpd Pihak Pembangkang Sendiri Utk Memerangi "RASUAH". Tahukah Kita Dlm Survey Dan Kajian Baru2 Ini, Hanya 9org Drpd 100org Yang Terlibat Dalam Rasuah Dan Malaysia Salah Sebuah Negara Dlm Dunia Kadar Peratusan Isu Rasuah Yang Terendah.



Kini Kita Lihat Bila "SPRM" Di Politikkan, Warga Kerja Mereka Hilang Semangat Dan Motivasi Utk Kehadapan. Seharusnya Kita Sebagai Warga Malaysia Khususnya Anak2 Muda Harus Memberikan Semangat Dan Motivasi Agar "SPRM" Teguh Dan Terus Perangi "Rasuah" Jika Benar2 Kita Mahukan Perubahan, Tetapi Jika Duk Nak Main Politik Tak Habis2 , Hinggakan Isu Cicak Kena Lastik Pun Salah. Sampai Bila Kita Nak Berjaya.



Apa2 Pun Saya Selaku Anak Muda, Secara Tegas Ingin Perangi "RASUAH". Saya Secara Peribadi Pernah Membuat Laporan Terhadap Panel Penasihat "SPRM" Bila Tidak Serious Dlm Perang "Rasuah" Iaitu Tan Sri Robert Phang, Atas Desakan Dan Laporan Saya Pd Pihak "SPRM" , Beliau Telah Meletakkan Jawatan Beliau Sebagai Jawatan Kuasa Panel Penasihat.

JOM SOKONG "SPRM" BUKAN MATIKAN "SPRM"....

BERANI KERANA BENAR, WASALAM
Sent by Maxis from my BlackBerry® smartphone

1 comment:

Tokan Air said...

Ulu Yam Lama, Hulu Selangor:Indon dengan bangga kata laporlah kepada Polis, kami x takut, taukeh kami sudah bayar... Siap tunjuk siapa yang terbabit! Ulu Yam Lama nie dahulu kawasan komunis. Yang memberi tu lakhanat DAP @ bekas komunis( Wallahualam). Yang menerima tu adalah kakitangan kerajaan berbangsa Melayu! Siapakah pengkhianat bangsa dan keturunan Melayu terdahulu yang telah berjuang hingga titisan darah terakhir? Seribu kali kerajaan bertukar, tiada maknanya jika petualang yang menerima rasuah ini masih memegang kuasa. Membazir duit rakyat! SPRM: jika terbaca, diminta bertindak! Jangan jadi Pak Polisi yang bermain wayang kerana makan dah cukup...