Monday, April 25, 2011

KEBANGKITAN SUARA ANAK MUDA



PERGERAKAN Sebuah Negara Tidak Pernah Terlepas Dari Upaya Dan Kerja Keras Dari Suara Anak Mudanya. Segala Keativiti, Inovasi, Idealisme Dan Integritasnya Akan Kental Dalam Jiwa-Jiwa Aank Muda.

Pemimpin Muda Harus Berani Nyatakan Pendirian dan Ketegasan Dlm Merancanakan Keputusan, Jangan Kita Jadi Sekadar Bodyguard Dan Alat Pada Yang Berkepentingan. Akhirnya Suara lantang Anak Muda Yg Gegarkan Negara Akan Hilang Taringnya.



Sedikit Menilik Sejarah Malaysia, Peranan Kaum Muda Kian Terasa Dalam Membawa Negara Ini Keluar Dari Kenistaan Para Penjajah Suatu Masa Dahulu Kini Kebangkitan Suara Anak Muda Sudah kembali, Ini Deretan Noktah Sejarah Suara Pemuda Yang Menjadi Sebahagian Peradaban Malaysia.

Hingga Saat Ini, Peranan Dari Kaum Muda Sangat Diperlukan Meskipun Dengan Cara-Cara Dan Permasalahan Dlm Budaya Cantas Dan Cah Keting Dlm Budaya Politik Kini. Pengaruh Suara Anak Muda Memang Membawa Angin Perubahan Dari Segi Peradaban, Transformasi dan Kemajuan Dlm Halatuju Negara Ini.



Kita Harus Menerima Hakikat Kini Di Bawah Kepimimpinan Jiwa-Jiwa Muda, Malaysia Akan Menemukan Jati Dirinya Kembali Segar Dgn Suara Anak Muda Yang Mampu Terus Dewasakan MALAYSIA Melalui Upaya Yang Dilakukan Oleh Suara Anak Muda.



Dengan Semangat Yang Begitu Besar Sudah Selayaknya Suara Anak Muda Harus Dihargai Dan Dihormati, Integritasnya Dengan Melibatkan Suara Anak Muda Dalam Pembangunan Nasional. Namun, Kurang Perhatian, Peluang , Dorongan Dan Budaya Utk Mengangkat Kepimimpinan Suara Anak Muda Selalu Terjadi.

Negara Ini Pernah Dikejutkan Gerakan Reformasi (1998), Pergerakan Anak Muda, Khususnya Mahasiswa, Melakukan Upaya Menggulingkan Pemerintahan Negara. Pada Masa Itu, Mahasiswa Menuntut Adanya Reformasi Dalam Pemerintahan. Pergerakan Yang Dilakukan Mahasiswa Ketika Itu Dilatarbelakangi Sikap Suara Kelantangan Anak Muda. Kerana tidak Diberikan Saluran Utk Suara Anak Muda Nyatakan Hasrat.



Ni Menunjukkan Negara Kita Mempunyai Suara Anak Muda Yg Idealisma, Adakah Kita Nak Menolak Suara Anak Muda Atau Menerima Mereka Sebagai Suara Pemangkin Perubahan Negara. Kepemimpinan Kaum Muda Harus Dikembangkan Melalui Proses-Proses Anak Muda Sebagai Pendokong Dasar Negara Masa Hadapan.



SAYA MENYOKONG KEBANGKITAN SUARA ANAK MUDA SEBAGAI PEMANGKIN PERUBAHAN NEGARA, KERAJAAN DAN PEMIMPIN2 HARUS MEMBUKA MATA DAN RUANG UTK MENYEGARKAN KEMBALI POLITIK NEGARA NI DENGAN PENERIMAAN SUARA ANAK MUDA SEBAGAI PERUBAH DASAR NEGARA. JANGANLAH MATIKAN IDEALISMA ANAK2 MUDA KERANA KEPENTINGAN PERIBADI, KEPENTINGAN NEGARA LEBIH UTAMA.

PRINSIP DAN IDEALISMA SUARA ANAK MUDA ADALAH MASA HADAPAN NEGARA.

-BRIGED NATIONALIS MUDA-
SUARA ANAK MUDA SUARA PERUBAHAN
Post a Comment