Sunday, April 10, 2011

Laungan "Perjuangan" Mudah Ke..


Assalamulaikum Sahabat2 Yg Saya Hormati.

Ramai Yg Bercerita tentang Perjuangan, Laungkan Perjuangan, Kata2 Perjuangan Dan Komen2 Serta Tidak Lupa Yang Menghina, Mencerca dan lain2 lagi.

Semua Anggap Perjuangan Ini Mudah Dan Senang Digalas Jika Diberikan Amanah Dan Tanggungjawab Oleh Apa Jua Pertubuhan Politik , NGO Sehingga Lar Ke Jawatan Ketua Darjah. Semua Melihat Perkara Yg Di Buat Oleh Pemimpin Yg Di Berikan Amanah Itu Mudah Dan Akan Mula Keluar Pelbagai2 Komen dan Kritikan.



Dalam Perjuangan Kita Akan Bertemu Dengan Pelbagai Cabaran dan Halangan Baik Drpd Luar Mahupun Drpd Dalam Sendiri. Bukan Mudah Utk Menjadi Pemimpin Rakan2 Yang Dihormati, Saya Secara Peribadi Sudah laluinya dan Bersyukur Kehadrat Allah SWT Atas Keizinannya Membuka Ruang Utk Menjadi Pemimpin. Ianya Akan Senantiasa Menjadi Sejarah Dalam Kehidupan Saya Utk Mendidik Saya Supaya Menjadi lebih Matang Dlm Menghadapi Cabaran2 Yang Akan Datang. Kita Semua Tidak Akan Lari Drpd Melakukan Kesilapan Dlm Kehidupan, Tetapi Itu Sebenarnya Ujian Allah SWT Kepada Kita Utk Menguji Kecekalan Kita Dalam Arus Perjuangan. Sifat Putus Asa Tidak Harus Ada Dalam Kamus Perjuangan. Tetapi Sifat Utk Terus Memajukan Diri Kita Utk Menjadi Lebih baik, Cekal dan Kematangan Dlm Menghadapi Dlm Perjuangan Ini.

Allah Swt Juga Bagi Saya Telah Memberikan Saya Akal Dan Penilaian Dlm kehidupan Sebagai Pejuang Utk Menilaikan Siapa Benar2 Lawan, Kawan dan Sahabat Dlm Menghadapi Perjuangan Yang Akan Datang. Syukur Alhamdulilah.



Ramai Diluar Sana Pandai Memberikan Kritikan, Tohmahan, Cadangan dan Pelbagai2 Lagi Tentang Perjuangan, Bagi Saya Secara Peribadi Cakap dan Perbuatan 2 Perkara Yang Berbeza, Cakap Memang Mudah Tapi Implentasi dan Perlaksanaan Adalah Berbeza. Utk Perlaksanaan Memerlukan Iltizam Dan Keyakinan yang Tinggi Utk Perlaksanaan Prinsip Perjuangan Ini.

Pengorbanan Diri Dlm Peperangan Bagi Memastikan Kemenangan Dlm Perperangan, adalah Suatu Pengorbanan Yang Tinggi dan Jihad. Biarlah Masa Yang Akan Menentukan Kebenaran Sejati Dlm Perjuangan. Allah SWT Senantiasa Akan Melindungi Para Pejuang Yang Yakin dan Ikhlas Dlm Landasan Perjuangan. Biarlah Kini dilihat Seperti Sampah dan Sebagainya Tetapi Jika Ianyanya Permata dan Sudah Tertulis Dlm Takdir Allah SWT, Insyallah Ianyanya Akan Bersinar Terang Menyuluhi Jalan Perjuangan.



Biarlah Harimau Simpankan Kukunya Dahulu. Biarkanlah Harimau Itu Tidur..Kerana Masa Akan Menentukannya Kebangkitan Harimau Yang Sedang Tidur.



Saya Bersyukur Allah SWT Telah Membuka langkah Wardah Perjuangan Yg Baru Tetapi Prinsip Perjuangan Kekal, Syukur Alhamdulilah Allah Swt Telah Menunjukkan Mana Kwn Dan Mana Sahabat, Yg Pasti Saya Doakan Kebaikkan Dlm Kehidupan Mereka Baik Lawan Mahupun Sahabat, Jawatan Bukan Segalanya Berbanding Dgn Nilai Persahabatan Yang Sejati..Wasalam :)

No comments: