Sunday, June 5, 2011

DATUK JAAFAR UDA "SUDAH GILER"



DATUK JAAFAR MENUNTUT SYARAT GILA SEBELUM MELETAKKAN JAWATAN !!!

UDA HOLDINGS BHD. yang merupakan sebuah syarikat Bumiputra dikejutkan dengan perletakan jawatan Pengarah Urusannya Datuk Jaafar Abu Hassan.Perletakan jawatan beliau ini telah menyebabkan ramai di kalangan masyarakat menganggap ianya 1 sejarah hitam syarikat yang menjadi nadi golongan Bumiputra dalam bersaing di dalam bidang ekonomi.Persoalannya, benarkah Datuk Jaafar meletakkan jawatan ????

Atau ianya adalah propaganda murahan bagi berselindung di sebalik kesalahan sendiri ??? Beberapa kajian telah dibuat.Soal selidik dan pengesahan dari pihak yang berkenaan di dalam Syarikat ini tampil memperbetulkan persepsi buruk yang cuba digembar gemburkan oleh Datuk Jaafar.Akhirnya ianya terjawab.Pihak Syarikat menggunakan kuasa memecat Datuk Jaafar Abu Hassan akibat tindakan beliau melakukan ugutan perletakan jawatan beserta 8 syarat tertentu termasuklah tuntutan Projek Billion Ringgit.Apa 8 syarat yang disertakan lelaki bernama Datuk Jaafar Abu Hassan ???

Apa perlu beliau dibayar sehingga bulan Mei 2012 walhal beliau menghantar surat perletakan jawatan beserta notis 24 jam ??? Syarat kedua ini sebenarnya tidak masuk akal sama sekali. Di dalam etika Sumber Manusia,tidak ada pula keistimewaan yang diberikan kepada seorang Pekerja sehingga mencapai tahap sedemikian melainkan Elaun Pencen bagi kakitangan Kerajaan yang telah bersara.

Jika pekerja swasta, pampasan akan diberikan bukan untuk 1 tempoh yang lama. Malah kebanyakannya memberi pampasan terus kepada pekerja.

HUTANG KAD KREDIT SEHINGGA RM 1JUTA ???



Ternyata memang sewajarnya orang sebegini disiasat segera.beliau bukan seorang Ahli Korporat Bumiputra yang sewajarnya diberi sebarang penganugerahan apatah lagi menjadi contoh masyarakat Malaysia amnya.saya mengasak dan mendesak agar pihak SPRM menyiasat Datuk Jaafar.Jangan biarkan golongan korporat seperti beliau terus bermaharajalela menguasai wang melebihi batas sehingga melacur wang milik kaum Bumiputra yang kehausan bantuan perniagaan syarikat ini.

WAHH !!!

INI NAMANYA SYARAT GILA !!!

TAKKAN NAK BERHENTI PUN SYARAT INI ANDA NAK DATUK ???

Drpd Blog : BadutRakyat My Fren :)

No comments: