Wednesday, April 4, 2012

BERSIH PAKATAN DRPD MALAYSIA



TERIMA KASIH SAHABAT JUGA MY BROTHER FLYING KICK..HEHEHEHEHEH..SEMPOY
DIBAWAH PETIKAN DRPD BLOG FK.



Tuntutan Segera Perhimpunan BERSIH 3.0

1. Bersihkan senarai undi

- Pendaftaran automatik- rasanya hak asasi mana2 rakyat malaysia utk berdaftar atau tidak.

2. Mereformasikan undi pos
-aku tak faham da, pasal tiada benda baru yg dituntut pun. mende ko hendak ni labu!!

3. Gunakan dakwat kekal

-kononnya nak elakkan pengundi hantu, tapi malangnya dah berpuluh2 kali pilihanraya umum dan kecil lum ada bukti2 sahih atau kes yg dibawa kemahkamah!!!

4. Masa kempen minima 21 hari

-Ni sebenarnya tak de isu, buat ler berapa hari minima pun..pasal PAKATAN berkempen dari hari abis pilihanraya sehingga ke pilihanraya yg seterusnya..tak henti2 4 tahun, 4 tahun ler..hari2 tak henti2, tak cukup dalam Malaysia, luar Malaysia pun jadi..tak cukup lagi..pehhh

5. Akses media yang bebas dan adil

• RTM dan Bernama adalah agensi media yang dibiayai oleh kerajaan. Mereka sepatutnya memberi liputan yang seimbang dan adil untuk semua parti yang bertanding.-he he cari makan bro, dorang ada target customer ma!! yg media PAKATAN adilke?

• Parti politik harus dibenarkan untuk membuat pengiklanan tanpa sebarang diskriminasi dan penapisan.-he he sekarang dunia internet ma, bebas ma..apa lagi u tube ler!! dll

• Ini adalah mengenai keadilan! Semua media perlu memberikan hak untuk semua parti membalas kepada tuduhan-tuduhan negatif terhadap mereka.--he he start dulu ngan media PAKATAN ma..
masing2 dah buat ikut keadilan takrif masing2 ma..

6. Kukuhkan institusi awam

Institusi awam dan kakitangan kerajaan harus tidak berat sebelah dan menegakkan undang-undang dan demokrasi. Institusi awam harus direformasikan supaya bertindak secara bebas, menegakkan undang-undang dan melindungi hak asasi manusia.
Contohnya :

Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) hendaklah memastikan pilihanraya yang bebas dan adil.- SPR hanya dipuji bebas dan adil jika calon PAKATAN menang, adil ke?



Badan Kehakiman harus memelihara kebebasannya dan menegakkan kedaulatan undang-undang tanpa gentar atau memihak.- tapi sapa rajin buat demo menekan badan kehakiman?

Peguam Negara perlu bertindak secara tidak berat sebelah dan mengutamakan kepentingan rakyat.- tul tu, setuju bebenor ..kenapa kes2 melibatkan pempin2 parti PAKATAN masih tidak diheret kemahkamah?

Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia harus bertindak dengan adil dan menghentikan pendakwaan selektif dan penyalahgunaan kuasa.-- tul tu, apsal kalau pempin2 BN segera bebenor, tapi berkaitan ngan pempin2 PAKATAN sunyi sepi..kes pembalakan di Kelantan, penyeludupan pasir di Selangor, kes yg memberi tekanan keatas TBH sehingga beliau didapati mati (yakni tidak membunuh diri dan tidak dibunuh cuma didapati mati), kes video seks Anwar (kemungkinan ianya rasuah seks)



Polis Di Raja Malaysia perlu bertindak secara profesional dalam melaksanakan tugas dan menegakkan kedaulatan undang-undang.--tul tu, puak2 demo diberi makan free!! minum free, abiskan duit rakyat!! dan dilayan ngan penuh mesra dan kasih sayang!!

7. Hentikan rasuah

Rasuah adalah kegiatan mencuri dari rakyat untuk kepentingan peribadi. Rasuah menyebabkan orang kaya bertambah kaya dan golongan miskin semakin miskin.- Ni fahaman sesat!! Yg kaya bertambah kaya kerana usaha gigih ma..yg miskin bertambah miskin ialah berangan2 PAKATAN bagi semua free!!

Yg mengamalkan rasuah tidaklah berkesudahan yg baik..walaupun lepas dari undang2 manusia (ikut procedure ma-tapi semua orang faham ma) ..Allah swt bukan tak der kat dunia ni!! Allah swt bukan saja berkuasa dihari kiamat je ma..didunia dan diakhirat, Allah swt menghukum dan mengadili dan tiada siapa akan terlepas!! walaupun ia adalah orang kapir

Pembelian undi harus dihentikan!- juga janji2 palsu spt janjikan syurga, atau undi parti tertentu dapat pahala!! hentikan perbuatan membeli undi ngan janji2 palsu yg langsung tiada dalam kuasanya.

Akta Kesalahan Pilihanraya 1954 mesti dikuatkuasakan.

8. Hentikan politik kotor

BERSIH 3.0 menuntut SEMUA parti politik untuk menghentikan politik kotor.Juga hentikan perbuatan demo2 ni..tuntutan2 harus dibuat didalam Parlimen, bahas puas2 demi rakyat yg diwakili..tidak seharusnya mengheret isu2 kejalanan!! Jgn asyik ambik cara mudah, keluar dewan ma!!

Tuntutan tambahan!!!

9. Memastikan rakyat Malaysia yg cintakan negara ni- perlu fasih bahasa Malaysia, dah bertahun2 duduk tak reti2 pehhh

10. Pastikan calon2 adalah petah bahasa Malaysia!! Kabor Malaysia 1st ma...

11. Pastikan calon2 adalah bebas dari gejala sosial dan salah laku seks serta skandal2 seks. Calon adalah terbatal sendiri jika dikaitkan ngan isu2 sedemikian.

12. Utk elakkan nepotism, dari satu keluarga hanya perlu ada satu orang sahaja calon semada DUN maupun Parlimen.

13. Semua calon2 perlu istihar harta. Yakni Nama calon dan hartanya.

14. Tiap2 calon bagi aku rm 100 ..pasal penat aku menaip ni, he he. Kaki demo tak yah bagi sen.



heheheheh...terbaik :)
Post a Comment