Tuesday, April 3, 2012

PULAU PINANG, SELAMAT TINGGAL TANAH MASJID



Sedih dan terguris hati dan perasaan saya bila isu Tanah Status Masjid Di Tukarkan Kepada Status Tanah Ibadat. Sedar atau tidak apa yang berlaku ini, ini satu gerakan yang hanya akan terus memecah belahkan umat islam dan satu tamparan kepada pemimpin2 islam dalam isu ini.

Maaf kata, jika saya mempunyai kedudukan sebagai pemimpin besar sudah pasti perkara ini akan saya bantah dan tentang, bukan kerana saya tidak membenci agama lain, malah saya menghormati hak mereka utk beragama dinegara Malaysia. Tetapi soalan disini mengapa harus mengusik dan menganggu qouta masjid yang telah pun dirancang serta diluluskan sebelum ini.



Isu tanah ni amat tidak wajar dibuat oleh kerajaan PAKATAN. Sahabat2 sudahkan kita lupa tidak lama dahulu kerajaan PAKATAN Pulau Pinang merancang untuk adakan pilihraya MASJID dimana ini juga akan terus memecah belahkan umat islam secara tersirat.

Sahabat2 pemimpin2 islam, saya secara peribadi harap kita semua boleh bersatu dalam memepertahankan isu tanah masjid ini, jangan kita menang kini akhirnya kampun kita tergadai..ingatlah pada generasi anak cucu kita dimasa hadapan.

Keputusan ditangan kita semua...Jom Pertahankan Isu Tanah Masjid Pulau Pinang.

Apa punya kejadah anak haram punya NGO yang sokong untuk melingkupkan melayu Pulau Pinang.Kongres Melayu Pulau Pinang barua DAP membuktikan mereka adalah segerembolan anjing DAP berskala pertubuhan yang begitu prihatin terhadap untung nasib DAP dan Lim Guan Eng.



Nak habaq mai barua punya NGO ini ditubuhkan atas pembiayaan Lim Guan Eng dan DAP untuk mengimbangi NGO, NGO melayu yang anti kepada DAP.

Persoalan yang dibangkitkan oleh Rahmad Isahak membuktikan beliau bebal dan gagal untuk bercakap berdasarkan fakta yang BENAR.Memang sah menjadi anjing menyalak bagi puak kapiaq harbi.Melayu macam nie patut disula pungkoq.



Selama kerajaan BN memerintah Pulau Pinang,syarat mendirikan masjid,surau dan kemudahan awam yang lain adalah WAJIB,tidak pernah mana mana kawasan perumahan baru syarat wajib ini diketepikan.



Apa yang dilakukan oleh regim DAP amat berbeza sekali, syarat wajib mendirikan masjid dan surau telah ditukar kepada "rumah ibadat" , maknanya sesuatu kawasan perumahan atau tanah yang sudah diwakafkan untuk masjid dan surau tidak lagi digazetkan sebagai tanah wakaf,sebaliknya tanah tanah ini dipindah ke CMI(Chief Minister Incopirated) dan statusnya di tukar kepada tanah rumah ibadat.

Status tanah wakaf yang ditukar kepada tanah rumah ibadat membolehkan tanah wakaf tersebut digunakan untuk membina gereja,tokong,kuil dan tidak terikat hanya untuk membina masjid dan surau.



Soal Umno tidak mengezetkan atau tidak langsung tak kena pada tempatnya,selama lebih 50 tahun BN memerintah,kepentingan umat Islam seperti kemudahan masjid dan surau tidak pernah diabaikan.Malah infrastrukturnya lebih banyak diberi peruntukan dan penambahbaikan.



Rahmad Isahak,jika ia pun mahu menegakkan bulu yang basah sepatutnya biarlah memberi alasan yang logik,malangnya persoalanya beliau tampak begitu membela DAP membabi buta dan memperlihatkan tahap kesetiaan kepada regim DAP cukup tinggi.



NGO Kongres Melayu Pulau Pinang hari ini mendakwa Umno merupakan pihak bertanggungjawab dalam memastikan bahawa tanah masjid di Bayan Mutiara tidak dijual kepada pemaju.

Presidennya Rahmad Isahak berkata, Umno yang menyertai pentadbiran Pulau Pinang sebelum ini sepatutnya telah memastikan bahawa tanah berkenaan dipecahkan kepada lot selepas pelan fasa 1 projek tersebut diluluskan majlis perbandaran pada 2006.
Katanya, Umno tidak bertindak untuk menggazetkan tanah berkenaan dalam tempoh satu tahun lima bulan, sebelum Pakatan Rakyat mengambil alih pentadbiran negeri itu pada 2008.

Rahmad mempersoalkan tindakan yang dilakukan Umno untuk memastikan bahawa tanah itu dipecah lot untuk dimilik Majlis Agama Islam Pulau Pinang (MAIPP), memandangkan pelan yang diluluskan itu kini telah tamat tempoh.

Mengikut undang-undang, pejabat tanah tidak dapat mengeluarkan geran milik tanah kepada MAIPP, atau untuk memindahkan milikan tanah itu sekiranya tidak dipecah kepada lot, katanya.

"Apa yang telah Umno lakukan daripada 2006 hingga 2008, sebelum negeri itu diambil alih Pakatan Rakyat.

"Di mana bukti undang-undang bahawa tanah itu telah digazetkan dan dipunyai MAIPP seperti didakwa Umno," kata bekas kakitangan mahkamah itu lagi.

*JANGAN KERANA DIUPAH OLEH DAP, SEHINGGA SANGGUP PERTAHANKAN KEBATILAN, INGAT KEKAYAAN DUNIA BUKAN PENYELAMAT DI AKHIRAT NANTI...

GERAKAN HALUS UTK MEMECAH-BELAHKAN MELAYU DAN ISLAM..MENGUNAKAN MELAYU SEMASA SENDIRI BERTELAGAH DALAM ISU2 YG BEGITU DEKAT DIHATI ORANG MELAYU ISLAM SENDIRI...

SAYA SEORANG MELAYU, BERAGAMA ISLAM DAN BERSYUKUR KEHADARAT ALLAH SWT KERANA DI NEGARA KITA PEMIMPIN2 LAMA MELETAKAN MELAYU ITU ISLAM DALAM PERLEMBAGAAN NEGARA DAN ISLAM ITU AGAMA PERSEKUTUAN, PEJUANG2 LAMA NAMPAK APA YANG AKAN BERLAKU, DAN IANYA SUDAH PUN BERLAKU SATU GERAKAN UTK UBAHKAN PERJANJIAN DLM PERLEMBAGAAN NEGARA.

1 comment:

Anonymous said...

Ni satu lagi bodoh yappur...perumahan D' Residence boleh plak UMNO pecah lot buat banglo?... Apa punya cerita nak tipu?... Islam ka hampa ni? Bab duit boleh pecah lot, bab masjid & sekolah tak boleh plak pasai tanah tebus... Lani sapa yg salah?