Thursday, September 27, 2012

BAJET2013 : HARAPAN SUARA ANAK MUDA 1MALAYSIA

SEMOGA DIPERMUDAHKAN SEGALANYA BAGI RAKYAT
Salam Sahabat2 Yang Dihormati, Hari Ini YAB DS Najib Akan Membentangkan Bajet 2013.

Saya mewakili Suara Anak Muda 1Msia Pernah Menghantarkan Pandangan Dan Cadangan Bagi Bajet 2013 Kira-Yang Lalu Pada Pihak YAB Ds Najib Dan Pihak TERAJU.


PERJUANGAN KEPENTINGAN ANAK2 MUDA 
Harapan SAM1M Pada Bajet 2013Harus Mesra Orang Muda, Kerana Anak2 Muda Pemangkin Perubahan Landskape Negara Baik Drpd Segi Pendidikan, Kebajikan, Ekonomi Malah Sosial..

Kami Merasakan Pihak Kerajaan Harus Diberikan Keutamaan Bidang Pendidikan Khususnya Bidang Kemahiran, Kerana Hari Ni Kita Lihat Peluang Kedua Harus Diberikan Kepada Mereka Utk Jadi Sebahagian Drpd Modal Insan Utk Pembangunan Negara Kearah Wawasan 2020, Bukannya Ketepikan Mereka. 

Majoriti Anak Muda Yang Mengambil Bidang Kemahiran Adalah Pelajar2 Yang Tidak Mendapat Keputusan Yang Baik Sebelum Ini. Jika Ditanyakan Majoriti Mereka Mahu Sambungkan Pendidikan Mereka Kerana Mereka Tahu Negara Kita Makin Maju Dan Makin Kehadapan, Mereka Tidak Mahu Ketinggalan.


1SUARA, 1HARAPAN, 1MATLAMAT
Jadi Saya Rasakan Peluang Kedua Harus Diberikan Kepada Mereka Untuk Sama2 Maju Bersama Negara Kita.  Mereke Juga Anak Malaysia , Mereka Juga Anak Merdeka, Adakah Kita Nak Tutup Mata Sebelah dan Biarkan Mereka Dimana Akhirnya Mereka Terlibat Dalam Gejala2 Masalah Sosial Kerana Tidak Diberikan Peluang Kedua.

Bagi Saya Hanya Melalui Pendidikan , Mereka Akan Maju Dalam Ekonomi Mereka Juga Keluarga, Hanya Melalui Pendidikan Sahaja Kebajikkan Mereka Akan Dijaga  Dan Hanya Melalui Pendidikan Sahaja Kita Yakin Ianya Boleh Mengurangkan Masalah Sosial Anak2 Muda.

Saya Harap Pembentangan Bajet 2013 Akan Menjadi Titik Perubahan Bagi Generasi Muda Yang Terpinggir Yang Mahukan Peluang Kedua Untuk Berjaya Dalam Hidup Mereka Dan Menjadi Rakyat Yang Sama2 Membangunkan Negara Di Masa Hadapan Insyallah.

Armand Azha Hj Abu Hanifah
Suara Anak Muda 1Malaysia

No comments: