Thursday, October 18, 2012

Menjawab Fitnah Pembangkang terhadap Tun Mahathir, Mirzan, San Miguel & PETRON

PEACE YOOOOOO!!!!!

Sahabat saya Minda Hijrah terpanggil untuk membuat pencerahan untuk TUN DR MAHATHIR dan anakandanya MIRZAN MAHATHIR mengenai isu SAN MIGUEL dan PETRON.



1. San Miguel merupakan sebuah syarikat berasaskan perniagaan arak berpangkalan di Filipina.

2. Namun, San Miguel merasakan mereka TIDAK LAGI BOLEH BERSAING dengan syarikat-syarikat arak yang lain. Maka, mereka perlu mencari alternatif perniagaan-perniagaan lain....

3. Perlantikan Mirzan Mahathir sebagai salah seorang ahli lembaga pengarah San Miguel Corporation adalah sebagai mewakili kepentingan kumpulan pelaburan Q-Tech Alliance Holdings yang telah melabur dalam San Miguel Corporation.

4. Jelas Mirzan pelaburan oleh Q-Tech Alliance Holdings dibuat BUKANLAH UNTUK MELABUR di dalam perusahaan minuman beer SEBALIKNYA UNTUK MELABUR dalam bidang INFRASTRUKTUR, UTILITI AWAM dan SEKTOR TENAGA di Filipina. Ini berikutan KEPUTUSAN YANG TELAH DI BUAT oleh PENGURUSAN San Miguel Corporation YANG MAHU MENTRANSFORMASIKAN BENTUK PERNIAGAAN/INDUSTRI San Miguel Corporation daripada hanya tertumpu kepada perusahaan makanan dan minuman (beverages – termasuk beer) KEPADA INFRASTRUKTU R, UTILITI AWAM dan SEKTOR TENAGA, malah dilaporkan juga San Miguel Corporation telah dikatakan berminat untuk memasuki industri telekomunikasi.




5. Apa yang dilontarkan oleh Anwar Ibrahim jelas berniat jahat dan berunsur fitnah memanipulasikan fakta sebenar perlantikan Mirzan Mahathir sebagai ahli lembaga pengarah San Miguel Corporation kononnya Mirzan Mahathir terlibat dengan secara langsung dalam bisnes arak, Anwar hanya sebut mengenai aspek perusahaan beer yang telah dijalankan oleh San Miguel Corporation selama 119 tahun tetapi tidak pula sebut mengenai pembelian-pembelian aset dan kepentingan terkini yang telah di buat oleh San Miguel Corporation dan strategi transformas/perubahan hala tuju bisnes yang telah diputuskan oleh pengurusan San Miguel Corporation dari makanan dan minuman (beverages - termasuk beer) kepada industri tenaga, infrastruktur dan telekomunikasi.

6. BELIAU JUGA TELAH KELUAR DARI SAN MIGUEL PADA TAHUN 2010

7. Apakah tindakan membantu perubahan transformasi sebuah syarikat yang telah menjalankan bisnes arak selama 119 tahun kepada industri/sektor yang tidak berkaitan dengan beer satu tindakan yang buruk?

FITNAH INI DAH JADI ASAM GARAM DAN NADI PAKATOON

8. Harapan disini supaya Gerombolan Pencacai Angkut Najis terutamanya dari PAS, PKR dan DAP supaya tidak lagi menyebarkan fitnah terhadap Tun Mahathir (walaupon tiada kaitan secara langsung) dan juga Mirzan Mahathir.


9. Kenapa busuk hati sangat apabila melihat orang Islam berniaga dan dapat menguasai dunia korporat ?

*SATU DEMI SATU FITNAH PAKATOON TERBONGKAR, ISU SUARAM, DANA ASING, FITNAH TERHADAP YAB DA NAJIB DAN KELUARGA, FITNAH MENGENAI LYNAS, FITNAH..FITNAH..FITNAH...INI JER LAR YANG PIHAK PAKATOON BOLEH BUAT...

RAKYAT TELAH BUKA MATA DAN CELIK MINDA UNTUK MENILAI POLITIK KEBENCIAN CIPTAAN PAKATOOON NI...

No comments: