Tuesday, July 2, 2013

Dato Azeez Salah Kah?

Salam sahabat2 yang dihormati. .

Tertarik saya bila lihat puak2 Cicak Mengkarung yang tak abis2 serang isu Dato Azeez yang di berikan amanah dan tanggungjawab sebagai Pengerusi Tabung Haji..

Seperti biasa cacian dan serangan peribadi diguna pakai untuk menyerang Dato Azeez dan sebagainya.

Mungkin tidak ramai yang mengenali secara dekat siapa Dato Azeez ini disebabkan oleh itu mereka pun terikut menyerang peribadi Dato Azeez. .

Dato Azeez telah lama duduk dalam lembaga pengarah tabung haji bukannya bidang terjun..

Dato Azeez yang saya kenali ini seorang yang dekat ngan rakyat dan akar umbi..Sejak beliau masih dalan Exco Pemuda Umno Malaysia lagi, gerak kerja beliau konsisten dalan amanah yang diberikan.

Boleh dikatakan Biro Putera dibawah Pemuda Umno suatu ketika dahalu salah satu biro yang aktif dan konsisten dalam gerakan pemuda Umno Malaysia.  Pelbagai program yang diluar kotak dilcadangkan dan dilaksanakan sehingga berjaya.  Di sebabkan gerak kerja beliaulah dia dikenali dalam Umno dan persada politik tanah air, bukan kerana beliau anak orang kaya atau ternama tetapi kerana khidmat beliau kepada rakyat.

Setelah tamat zaman pemudanya beliau menawarkan diri sebagai calon Majlis Tertinggi Umno dan alhamdulilah beliau berjaya dengan undian drpd akar umbi..

Peranan digalas oleh beliau dlm Majlis Tertinggi semua gerak kerja bantuan kemanusiaan didalam dan diluar negara digalas oleh beliau walaupun beliau tewas pada Pilihanraya ke12 lalu beliau tidak kecewa dan meninggalkan kawasan yang tidak memberikan undi pada beliau malah beliau terus memberikan kederat dan tenaganya dikawasannya bukan hanya pada ahli UMNO malah pada penyokong2 Pakatan juga beliau bantu..Ini menunjukkan betapa besarnya jiwa beliau sebagai pemimpin dan akhirnya pada Piliharaya 13 rakyat yang sebelum ini menolaknya telah tekatkan hati untuk memberikan undi seterusnya mengangkat beliau sebagai Ahli Parlimen. .

Berapa ramai pemimpin2 yang berani kekawasan2 perang, bencana alam dan kawasan yang bergolak baik drpd pemimpin Barisan Nasional mahupun Pakatan..Rata2 jawapan nya tiada..

Ramai yang bercakap mengenai misi bantuan kemanusiaan tapi hanya bercakap, berbeza ngan Dato Azeez bila beliau cakap beliau akan laksanakan..

Ini contoh terbaek pemimpin WALK THE TALK bukan NATO ( NO ACTION TALK ONLY)...

Kita lupakah siapa yang bantu pelajar2 Malaysia di Mesir ketika Arab Spring? Kalau bukan Dato Azeez. .Kita lupakah siapa yang terus bantu Palestin kalau bulan Dato Azeez. .Kita lupakah siapa yang bantu misi banjir, gempa bumi, perang dan sebagainya..

Jawapannya adalah Dato Azeez. ..

Jadi bagi saya calon terbaek yang Perdana Menteri pilih sebagai Pengerusi Tabung Haji tak salah..

Dato Azeez Pengerusi Tabung Haji pilihan terbaek. .

1 comment:

KesianLu said...

Yer la tu MAT..

Lu pun nak join BODEK juga ka...

Dasar melayu cenggitu la resamnya sokmo..

SEJARAH mat SEJARAH..

lu sibuk pasal sejarah melayu cina endia..

Lu tau ka sejarah MELAYU yg berurusan dgn LUTH ni..

MU LUT lu kasik nganga sket baru lu tau lu dapat mabrur or maksum..

phuiii..