Tuesday, July 2, 2013

Pisang, Epal, Oren Pemilihan 2013

Salam sahabat2 yang dihormati. .

Nampaknya sudah ramai yang menerima dan memberikan komen setelah mereka dalami artikel Pisang, Epal, Oren sebelum ini..

Kenapa saya kata nak pilih pemimpin, pilih lah pemimpin ibarat Pisang bukan Epal dan Oren.

Seperti mana saya nyatakan sebelum ini Pisang boleh hidup dimana sahaja berbanding Epal Dan Oren.

Nak pilih pemimpin kita kena cari yang mudah didekati, mudah berdiskusi, mudah menerima pandangan...Bukan nya yang nak jumpa pun susah apa lagi nak paham nadi dan degupan suara rakyat.

Contohnya Pisang..Kita tanya diri kita sendiri , pernah ker kita tengok pokok pisang, pegang pokok pisang mahupun tanam pokok pisang..Sudah pasti 99.9% akan jawap Ya, Pernah..

Bandingkan ngan Epal dan Oren. .Tanya diri kita ngan jujur berapa ramai yang pernah tengok pokok Epal dan Oren, berapa ramai yang telah pegang pokok Epal dan Oren. 

Sudah pasti majoriti yang akan kata Tak Pernah pegang atau lihat Pokok Epal dan Oren. .

Jadi nak pilih pemimpin, cari yang ibarat Pisang..Kalau masih nak pilih Epal dan Oren jangan pulak kita komplaint dimasa akan datang susah nak tanam pokok ni kat kawasan rumah berbanding pokok Pisang.

Musim pemilihan Umno sudah dekat..Pemilihan UMNO 2013 kali ini adalah untuk memastikan PRU14 Akan datang rakyat akan bersama atau tidak..

Maka tanggungjawab para perwakilan kali ini amat besar, jika tersalah caturan ianya hanya akan mengundang kesukaran..

Pilih lah yang berdasarkan gerak kerja sebelum2 ini , yang senantiasa berikan khidmat secara konsisten demi kepentingan UMNO, pilihlah yang mudah didekati dan boleh maju kehadapan..Pilih berdasarkan prestasi dan KPI bukan berdasarkan wang ringgit mahupun nafsu kebencian untuk cah keting.

Banyak calon2 akan menawarkan diri pada pemilihan kali ini kerana Transformasi Demokrasi Dalam UMNO yang lebih terbuka. Ini akan menjadi medan bagi yang Konsisten Berkhidmat Utk Menawarkan Diri Mahupun Yang ibarat Hantu Pocong yang tiba2 timbul pada musim pemilihan dimana sebelum ni bayang pun tak nampak bersama akar umbi mahupun program2 UMNO.

Mereka Hantu Pocong ni majoriti akan mengunakan kedudukan keluarga dan wang ringgit untuk meraih sokongan bukan melalui gerak kerja lampau.

Apa adakah nak jadi pemimpin dalam UMNO harus hadir daripada golongan bangsawan? Kena jadi anak dato? Kena jadi anak Tan Sri? Kena Jadi Anak Orang Senang? Kena jadi Anak Pemimpin besar? Di jadikan penunjuk aras nak jadi Pemimpin dalam Umno?

Apakah rakyat biasa yang bertanggungjawab dalam amanah yang diberikan dalam gerak kerja yang konsisten bukan sebagai ciri2 yang akan dipilih?

Akhir sekali jawapannya ada pada diri anda..Nak Pisang, Epal atau Oren..

Nak yang berkhidmat atau yang nak masyuk...Renung2kan lah. .

Saya pasti akan memilih Pisang...

Post a Comment