Monday, July 1, 2013

Hantu Raya, Toyol , Pocong ?

Salam sahabat2 yang dihormati, terima kasih pada rakan2 yang komen artikel saya mengenai Pisang, Epal, Oren baru2 ini..heheheh Jgn lupa sokong Pisang..

Hari ini saya rasa nak ceritakan tentang hantu2 yang terkenal dalam negara kita iaitu Hantu Raya, Toyol , Pocong. 3 hantu ni boleh dikatakan semua rakyat  Malaysia pernah dengar mengenai mereka..


Hantu Raya biasanya dipelihara bagi tujuan membantu tuannya melakukan kerja-kerja berat. Hantu  Raya ni juga boleh di suruh membinasakan musuh atau jaga kepentingan tuannya, boleh buat kerja-kerja berat seperti empat ke lima orang ngan mudah dan selalunya akan setia pada tuannya. Tapi bila Hantu Raya ni tak bertuan ianya akan merayau sana sini cari tuan..Bahaya....mengacau sana sini..Tapi Hantu yang setia pada tuannya  jika dijaga.


Toyol adeiii...ni kuat mencuri dan menyamun utk tuannya malah akan mencuri daripada jiran-jiran mahupun sahabat2 tuannya bukan itu jer duit masjid pun dia bedal. Tuan Toyolnya pula terpaksa berikan darahnya sendiri untuk jaga si Toyol ni, kalau terlupa bukan sahaja tuan nya digigit malah si Toyol ni akan hisap darah ahli keluarga terdekatnya..Ini kalau bela akan menyusahkan Tuan nya, walaupun pi mencuri untuk tuannya tapi akan memudaratkan Tuannya sendiri..ish2 Toyol oh Toyol...



Pocong ini lagi lar...Tiba2 muncul tiba2 hilang...kejap lompat ke sana. kejap lompat ke sini..Ini hantu kerja nya mengusik orang yang lemah semangat dan kuat meloncat macam Hantu Cina...Kerja Pocong ni menganggu manusia jer..Memang dalam sejarah Pocong ni tak bertuan sebabnya..kerja mengacau jer.. lompat sana sini tapi tiada kesetiaan...Ini hantu jenis tak buat kerja, last2 cornar muncul menganggu orang2 yang buat kerja...Pocong Oh Pocong.


KAMI PENANGKAP HANTU BAEK PUNYA BUKAN GENG LAST CORNER

Dalam Arena Politik ni pun ada 3 jenis hantu camni..Hantu Raya, Toyol Dan Pocong..Yang buat kerja, yang makan tuan dan mai last corner tiba mai musim2 pemilihan..Sendiri nilai heheheh..

Apa2 pun saya penyokong Ustaz2 penangkap hantu ni heheheh...

1 comment:

Anonymous said...

Ada juga hantu yg dibela makan tuannye balik...