Sunday, August 17, 2014

UGUTAN HALANGAN KAMI KE GAZA

Assalamualaikum Dan Salam Aman1Msia,

Misi Bantuan Kemanusiaan " Road to Gaza 3.0 " Bermula Sejak Pasukan Pertama Masuk Pada 6hb Ogos Dan Pasukan Utama Pada 12hb Ogos Yg Di Ketuai Oleh Dato Seri Azeez Rahim.

Sejak Awal Pelbagai Cabaran Dan Halangan Yg Telah Ditempuhi Bermula Dengan Kesukaran Bagi Pelepasan Kontena Bantuan Sehingga Lah Kepada Kelulusan Bagi Misi Ini Utk Ke Gaza Palestin Daripada Pihak Kerajaan Mesir.

Semalam Sepatunya Kita Bertolak Ke Gaza Telah Sekali Lagi Tidak Melepas Kawasan Checkpoint Utama Sehingga Waktu Curfew Memaksa Kami Semua Terpaksa Bermalam Di Kawasan Al-Ismailia.

Hari ini rombongan delegasi sukarelawan bertolak ke Bumi Gaza sehingga ditahan oleh pihak tentera Mesir di kawasan Al-Qantara.

Setelah Ditahan Oleh Pihak Tentera Mesir Di Kawasan Qantara Mesir Selama Lebih 3jam.

Rundingan antara pihak kami dan tentera berjalan lama. Akhirnya hanya 3org yg dibenarkan Ds Azeez Rahim , Duta Malaysia Dan Duta Palestin Yg Masuk Melalui Kawan Bahaya Sehingga Ke Gaza.

Para Sukarelawan Lain Diarahkan Patah balik..Sehingga Ada Ugutan Nak Gunakan Roket Launcher Oleh Tentera Pemisah Pada Para Sukarelawan jika masih mahu teruskan ke Gaza ,Keadaan Cemas.

MOHON DOAKAN KESELAMATAN KAMI TERUTAMA DS AZEEZ RAHIM DAN WAKIL NEGARA KITA. YA ALLAH KAU PERMUDAHKAN SEGALANYA INSYALLAH

No comments: