Sunday, April 5, 2015

Jentera Briged Kesatria Muda , Jentera Akar Umbi


Salam Sahabat2 Yang Di Hormati,

Alhamdulillah Syukur Minggu Ini Telah Melancarkan Jentera Briged Kesatria Muda Pergerakan Pemuda UMNO Di Peringkat  Bahagian2.

Setakat Hari Ini Jentera Briged Kesatria Muda Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia Sudah Di Gerakkan Di Negeri2 Di Semenanjung Mahupun  Sabah.

Briged Kesatria Muda Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia Setakat Hari Ini Sudah Turun Lebih 89 Bahagian Seluruh Negara Dan Akan Terus Ke Bahagian2 Lain Utk Gerakkan Jentera Briged Kesatria Muda.

Minggu ini bermula seawal 5pagi pada hari Sabtu pelepasan jentera Briged Kesatria Muda Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Subang bagi program XPDC mendaki Gunung Nuang Bersama YB Halimaton ADUN Kota Damansara.

Selesai program di bahagian Subang , saya bersama team Briged Kesatria Muda bertolak ke Pulai Johor dan Kem Bina Negara Bukit Pulai Johor bagi menghadiri retreat pergerakkan Pemuda UMNO bahagian Hulu Langat.

Saya hadir bagi memberikan taklimat mengenai Briged Kesatria Muda Pergerakan Pemuda UMNO  dan merasmikan jentera Briged Kesatria Muda Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Hulu Langat.

Alhamdulillah , respon yang cukup baik oleh barisan pemuda Hulu Langat dibawah kepimpinan Sdr Halim selaku Ketua Pemuda UMNO Bahagian.

Selesai program di Johor, saya terpaksa balik kembali ke Kuala Lumpur kerana jemputan program oleh Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Kuala Langat pada hari Ahad jam 9pagi yang akan dihadiri oleh YB Khairy Jamaluddin.

Saya bertolak seawal 7.30pagi drpd rumah saya bersama sahabat saya sdr Hafiz AKA Pet ke Kuala Langat.

Saya selamat sampai di check point pertama di Plaza Tol SKVE Panglima Teluk Garang utk bersama jentera konvoi Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Kuala Langat pada jam 8.30pagi.

Konvoi menunggu ketibaan YB Khairy Jamaluddin utk bersama di Program Perlancaran Jentera Bermotor Briged Kesatria Muda Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Kuala Langat.

Sementara menunggu , sahabat2 kepimpinan Pemuda UMNO Negeri Selangor hadir utk berikan sokongan bermula ngan kehadiran Sdr Norazli Ketua Pemuda UMNO Bahagian Sepang Bersama rombongan beliau, Sdr Ustaz Syuhaidi Ketua Pemuda UMNO Bahagian Kapar Bersama Rombongan Beliau dan Diikuti oleh Kehadiran Ketua Pemuda UMNO Negeri Selangor Sdr Zainuri tidak lupa rakan Exco Pemuda UMNO Malaysia Sdr Ibdil yg turut bersama.

Setibanya YB Khairy Jamaluddin kami Mengiringi beliau bersama jentera Bermotor ketapak program.

Bermula ngan lawatan ketapak sukan ekstrem paragliding, sukan downhill basikal dan sessi bertemu ngan pengiat2 sukan tersebut.

Kemudian YB Khairy Jamaluddin bersama saya berada ditapak perasmian Jentera Bermotor Briged Kesatria Muda Pergerakan Pemuda UMNO Bahagian Kuala Langat yang diiringi kepimpinan Negeri Selangor, Bahagian dan Pusat.

Selesai perlancaran YB KhairyJamaluddin bersama2 jentera bermotor berkonvoi ke lokasi tapak program seterusnya.

Tapak program SRCC Kuala Langat pelbagai booth dan sukan diadakan baik bolasepak, futsal, seni pertahanan diri, pameran kereta2 modified dan sukan bina badan. Program yg berjaya dan padat ngan kerjasama pelbagai pihak.

Tahniah sekali lagi pada semua yg melaksanakan program khususnya utk memperkukuhkan institusi pemuda seluruh negara.

Sama2 kita galaskan amanah dan tanggungjawab sebagai pemimpin muda parti utk terus kehadapan dan menghadapi cabaran survivor melayu dln negara.












Sama2 Kita Laungkan #Kita1Hati  utk kita langkah kehadapan utk terus perkukuhkan institusi kita bagi menghadapi PRU14 akan datang.

No comments: