Monday, April 13, 2015

UMNO, rapatkan saf dan barisan demi institusi


Salam sahabat2 yg dihormati,

Sejarah jgn kita lupa,

Sejak kebelakangan ini pelbagai suara dibawah mahupun diatas, baik drpd dalam UMNO mahupun luar sibuk berbicara tentang isu Tun M dan YAB Ds Najib.

Tertarik hari kecil saya untuk berikan pandangan selaku pemimpin muda dalam institusi UMNO.


Sepertimana kita tahu UMNO sebuah institusi politik yang mempunyai pemilihan kepimpinan dan suara akar umbi merupakan kekuatan UMNO sejak ditubuhkan hingga kini.


Pelbagai cabaran UMNO telah lalui sejak ditubuhkan hingga kini, tapi apa yg pasti pemimpin dalam UMNO datang dan pergi tapi institusi UMNO kekal.

Ini salah satu sumber kekuatan UMNO sebagai sebuah institusi politik di tanah air tercinta.

Kritikan mantan Presiden UMNO juga merangkap mantan Perdana Menteri Malaysia kebelakangan ini dilihat mengasak bertalu2 terhadap kepimpinan YAB Ds Najib.


Bagi saya UMNO adalah sebuah insitusi dan parti politik yang matang serta mengangkat erti sebenar kebebasan bersuara tapi harus dengan tanggungjawab pada kepentingan institusi parti.


Teguran Tun M terpulang pada penilaian masing2 samada nak amik ianya drpd sudut Positif mahupun Negatif.


Bagi saya harus diamik drpd sudut positif dan perbaiki kelemahan yang ada serta terus kehadapan, rapatkan saf dan barisan.

Zaman Tun M pernah ada desakan begitu kuat utk beliau letak jawatan ketika beliau PM. Jgn kita lupa sejarah semangat 46 (Ku Li ) ,Keadilan (Anwar) dan Mantan Presiden UMNO merangkap Mantan Perdana Menteri ketika itu Tunku Abdul Rahman.


Desakan begitu kuat ketika itu sehingga tertubuh parti politik serpihan seperti Semangat 46 dan Keadilan kerana tidak puas hati terhadap kepimpinan Tun M , tetapi sebagai sebuah institusi semua kepimpinan drpd peringkat tertinggi hingga keperingkat akar umbi berdiri teguh menyokong Tun M kerana beliau ketika itu merupakan pemimpin no 1 UMNO dan Perdana Menteri.


Sokongan kuat kepimpinan Tun M akhirnya membuat rakyat kembali menyokong UMNO...


Kini sejarah berulang kembali, dimana desakan letak jawatan pada Presiden UMNO dan PM YAB Ds Najib kuat ditiup oleh Mantan Presiden UMNO merangkap Mantan Perdana Menteri Malaysia Tun M.

Sejarah berulang sekali lagi sebagai sebuah institusi yang berpegang pada Demokrasi, kepimpinan tertinggi hingga kepimpian akar umbi kembali memberikan sokongan terus pada YAB Ds Najib seperti mana sejarah lampau dizaman Tun M..


Ini fakta sejarah yg tidak boleh diubah atau tukar...Dikala kepimpinan utama parti diserang sebagainya sebagai sebuah institusi kita harus pertahankan kepimpinan tersebut sebagai sebuat institusi.


Jika rasa perlu apa2 perubahan, kita sebuah institusi yg ada pemilihan tiap 3-5tahun, ketika itu buatlah perubahan dengan cara matang sebagai sebuah institusi...



Kita sebuah Institusi Politik dimana kepimpinan di undi oleh perwakilan dibawah...


Jadi saya dengan perasan rendah diri selaku pimpinan muda dalam UMNO rasakan sebagai ahli parti yg bertanggungjawab, sama2 kita rapatkan saf dan barisan untuk terus berikan sokongan pada Presiden UMNO YAB Ds Najib.


Kita1Hati

Armand Azha Hj Abu Hanifah
Exco Pemuda UMNO Malaysia
Menghormati Menghormati YAB Ds Najib Dan Tun M sebagai ayahanda dalam perjuangan.




































No comments: