Thursday, April 16, 2015

"Jika ular menyusur akar, tidak akan hilang bisanya

Salam sahabat2 yg dihormati,

Ramai tanya saya prinsip dlm diri saya. Bagi saya kita harus senantiasa ingat asal usul kita dan jangan kita malu,

"Jika ular menyusur akar, tidak akan hilang bisanya"

-Persamaan ngan gerakan team pisang-

Orang yang mulia, berpangkat tinggi atau berkuasa tidak akan hilang martabatnya jikalau merendah diri ataupun bergaul dengah orang kebanyakan

Walau bagaimana tinggi pangkat sekalipun, seseorang itu hendaklah bersikap merendah diri dan bergaul dengan orang lain kerana jika ular menyusur akar, tidak akan hilang bisanya

Saya senantiasa ingatkkan diri saya sendiri mengikut kata2 seperti diatas.


Pegang saya dalam dunia politik banyak saya dapat nasihat drpd hero saya iaitu arwah bapa saya Hj Abu Hanifah Bin Nek dimana mengingatkan saya semasa baru nak bertatih dalam dunia politik suatu masa dahulu.

"Biar orang buat kita, jangan kita buat orang armand"

"Bila kita maju senantiasa ikut resam padi armand, lagi berisi makin menunduk kemuka bumi"

"Senantiasa ingat asal usul kita armand"

"Sabar dalam apa jua cabaran armand, bukan mudah nak senangkan hati semua  orang dan bukan semua orang akan suka kita walau macamana baik pun kita buat kerja. Tapi Armand senantiasa berterima kasih pada yg selalu bersama dan sokong pasal merekalah sebenarnya kekuatan kamu"

"Kita bukan orang kaya, usaha kena kuat Armand"

Ni lah kata2 yg saya senantiasa pegang dlm diri saya..


Ini kata2 yg saya senantiasa pegang dalam diri saya utk terus menghadapi dunia perjuangan ini. Sama3 kita terus ngan agenda perjuangan anak bangsa dan martabat agama islam.


Walaupun dunia kian mencabar dan maju kehadapan tapi jangan sesekali kita lupa pada asas perjuangan kita.


Sama2 kita senantiasa berdoa dan bersyukur kehadrat Allah SWT. Terima kasih pada isteri, anak2 , keluargaku , sahabat2 seperjuangan diseluruh negara, kekanda2 , ayahanda2 , otai2 yang senantiasa menyokong serta sumber kekuatan ku utk terus bawa obor perjuangan ni kehadapan.

Berkata benar walaupun ianya pahit.

Armand Azha Hj Abu Hanifah
Drpd Akar Umbi Utk Akar Umbi
Aku Anak Kampung
Kita1Hati
Team Pisang















No comments: