Saturday, April 18, 2015

Sport Unite Us As One,


Salam sahabat2 yang dihormati,

Semalam perlawanan diantara dua kelab bola terbaek EPL Chelsea menentang Manchester United.

Sepertimana yg kita tahu, bila sebut team Chelsea nama pemimpin yg konsisten bersama CFC Malaysia adalah Ds Ismail Sabri dimana beliau merangkap penaung CFC Malaysia manakala bila kita sebut team Manchester United selalunya nama yg akan naik pasti Khairy Jamaluddin  (KJ) yang dilihat konsisten dlm sokongan pada Man U baik ketika diatas dan ketika dalam keadaan yg tidak baik kerana beliau berpegang pada konsep SETIAKAWAN.

Seperti mana yang kita tahu kedua2  menteri ini mempunyai aura tarikan tersendiri dimedia sosial. Ini bermula dgn gerakan penyokong team masing2 dimedia sosial yg mahu kedua2 mereka hadir bagi tontonan big screen.

Bermula ngan gerakan fans dimedia sosial akhirnya dijawap oleh Ds Ismail Sabri dimana beliau bersetuju untuk hadir bersama Soljabiru malah mencadangkan lokasi bagi big screen malah telah mencabar KJ utk hadir di media sosial.

Tidak lama selepas itu KJ menerima cabaran tersebut utk hadir bersama Gerakan Evolusi Manchester United Kelab atau singkatanya GEMUK.


   

Kehadiran kedua2 pemimpin bersama fans mereka begitu meriah sejak mula hingga akhir perlawanan dimana dimenangi oleh Chelsea 1-0.

Sikap kedua2 fans menunjukkan semangat  kesukanan yg begitu tinggi walaupun bersaing tetapi apabila wisel penamat dibunyikan kedua-dua fans begitu matang bersalaman dan mengucapkan tahniah pada pemenang perlawanan.

Tahniah saya ucapkan pada kesemua yg hadir terutama fans club yang begitu bersemangat sebelum perlawanan sehingga keakhir perlawanan.

Sekali lagi boleh saya nyatakan bahawa "Sukan Boleh Satukan Negara"

Pada kedua pemimpin yg konsisten bersama FC mereka , Ds Ismail Sabri dan KJ teruskan mendekati generasi muda baik dalam bandar mahupun luar bandar melalui sukan.

Sport Unite Us As One,











No comments: