Saturday, August 29, 2015

Hargai yang mengenang kita, bukan "BERSIH"



Salam perjuangan sahabat2 sehati sejiwa yg dihormati,

Semalam kita lihat sebagaimana saya nyatakan gerakan TANGAB AJAIB bagi Bersih 4 digerakan.


Mereka mengatakan ianya sebuah himpunan yang aman dan hanya menuntut 4 perkara yg seperti digembur2kan.


Kita punya mata dan fikiran yang matang utk menilai apa yang terjadi pula. Majoriti sepanduk2 yang dibawa lebih kearah provokasi dan kebencian terhadap negara tanpa disedari oleh yang membawa sepanduk2 tersebut.


Boleh dikatakan berdasarkan gambar2 dan video2 yang viral dimedia2 sosial kehadiran kali ini majoriti drpd orang2 cina bukan lagi orang2 melayu.


Mereka membawa sepanduk, object termasuk penyapu dalam BERSIH kali ini dan secara terang mereka memijak gambar2 kepimpinan Melayu baik gambar Ds Najib dan TG Hadi Awang.


Apa isyarat yang mereka nak tunjukkan pada masyarakat negara kita? Sudahkan mereka lupa jasa dan pemberian kepimpinan negara pada mereka baik drpd audut ekonomi mahupun pendidikan malah boleh dikatakan drpd sudut kebajikan juga dijaga oleh kerajaaan dan kepimpinan negara sejak merdeka hingga kini.


Saya rasa sudah sampainya masa kepimpinan negara terutama Ds Najib memberikan keutamaan pada masyarakat Melayu, Bumiputra, India dan etnik2 kaum diluar bandar terutama dalam sektor ekonomi, pendidikan dan kebajikan kerana boleh dikatakan inilah masyarakat negara yang senantiasa bersama dan menngenang jasa kerajaan sedia ada.



Ini bukan lagi soal perkauam atau rasis tapi lebih kepada penghargaan pada yg menghargai drpd memberi abjing makan akhirnya mengigit tangan tuan yg memberikan makanan.


Saya mohon kepimpinan negara utk mula berikan keutamaan pada masyarakat luar bandar kerana inilah nadi hidup negara.

Kalau bukan kita bantu mereka yg menghargai siapa lagi.


Armand Azha Hj Abu Hanifah
Exco Pemuda UMNO Malaysia
30hb Ogos 2014
Sehati Sejiwa
Kita1Hati


No comments: