Monday, April 18, 2011

SELAMAT HARI KEPUTERAAN SULTAN PERAK YANG KE 83 TAHUN.



DAULAT TUANKU, SAYA MEWAKILI ANAK JATI NEGERI PERAK INGIN MENGUCAPKAN SELAMAT HARI KEPUTERAAN SULTAN PERAK YANG KE 83 TAHUN.

Duli Yang Maha Mulia Sultan Paduka Seri Sultan Azlan Shah telah diputerakan pada 19hb April 1928 di Batu Gajah, Perak. Pada tahun 1955, D.Y.M.M. Tuanku telah mendirikan mahligai rumahtangga bersama D.Y.M.M. Raja Permaisuri Perak, Tuanku Bainun dan kemudiannya telah dikurniakan lima orang cahayamata.


Ampun Tuanku, Sultan Perak. Patik Sembah Tahniah Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Sultan Azlan Shah Sempena Hari Keputeraan Tuanku Yang Ke-83.



Semoga Tuanku Dilanjutkan Usia Dan Perak Terus Maju Di Bawah Pemerintahan Tuanku Dengan Berkat Keizinan Allah SWT. Semoga Tuanku Akan Terus Pertahankan Martabat Agama Islam, Bangsa Melayu Dan Tanah Air Disamping Menjaga Hak2 Kaum2 Dan Agama lain Yg Sudah Termaktub Dlm Perlembagaan Negara

Sempena dengan Hari Keputeraan Tuanku,

Ampun Tuanku. Patik "Arman Azha Anak Perak" Sembah Tahniah Ke Bawah DYMM Tuanku. Kebijaksanaan, Keadilan dan Kedaulatan Tuanku Sultan Perak Kekal Di Mata Anak-Anak Perak.



DAULAT TUANKU, DAULAT TUANKU, DAULAT TUANKU

No comments: