Sunday, March 25, 2012

DAP Menipu, Menyamar Sebagai Waris Pejuang Kemerdekaan Utk Rm3000







Salam sahabat2 yang dihormati,

Saya mendapat maklumat terkini mengenai orang2 yang mengambil kesempatan atas pengorbanan pejuang-pejuang kemerdekaan tanah air kita. Apa nak jadi ni..Harap pihak kerajaan khususnya pihak Kementerian Pertahanan di Bawah YB Dato Seri Zahid Hamidi amik tahu tentang perkara yang saya rasakan amat serious ini, kerana pihak2 yang tidak bertanggung jawab mengambil kesempatan kebajikan dan keperihatinan pihak kerajaan.



Di bawah ini adalah Maklumat yang saya dapat awal pagi tadi oleh seorang pengirim yang perihatin.



"salam bro,aku ade satu isu penting yang ak rasa ko kna sama2 bangkitkan isu nie biar kerajaan nampak..untuk makluman ko bro,kes nie berkaitan dgn Home Guard & SC yang baru2 nie kerajaan bagi bantuan sebanyak RM3000..



menurut maklumat yang ak dapat,org DAP kebanyakkanya memohon bantuan RM3000 nie dari kerajaan walaupun pada hakikatnya diorg tu bkn bekas SC dan Home Guard..dan diorg dpt bantuan RM3000 tu,pe cer? ko pun tau kan zaman darurat dulu berapa ketul sngt DAP sanggup bertempur..tup2 bila keluar bantuan nie,kebanyakkan bapak2 dia yg dah mati,dia bawak mak dia p pejabat yang menguruskan bantuan nie cakap suami dia bekas Home Guard / SC..ko bayangkan bro? ramai DAP sini yang mintak dan dpt bantuan tu..



ade satu kes org melayu kat sini,bila dia nak mohon bantuan RM3000 tu,org2 pejabat yg menguruskan ckp nak saksi la,nak kad SC la mcm2 la dia mintak padahal org tu mmg belas SC dan org tu org melayu..



cina sekarang makin pandai nak jahanamkan duit bantuan dari kerajaan,bila org melayu mintak mcm2 hal..ak mintak ko bawak isu nie bro."


#Saya harap rakan2 bloggers juga yang perihatin dalam isu ini , sudi bersama2 sebarkan maklumat ini demi kepentingan dan amanah pejuang2 kemerdekaan yang lalu. Pada pihak kementerian Pertahanan saya ucapkan tahniah atas keperihatinan terhadap para pejuang kemerdekaan.

No comments: