Friday, June 20, 2014

Pemuda UMNO Di Washington DC

Assalamualaikum Dan Salam Aman1Msia Sahabat2 Yang Di Hormati,

Alhamdulillah Syukur Selesai Program Pemuda UMNO Sejak Pagi Hingga Petang Di Washington DC.

Bermula Awal Pagi Sessi Dialog Bersama Young Congressman Republican Dan Democrats Tentang Isu2 Semasa Mengenai Hala Tuju Negara Di Dalam Tangan Orang2 Muda. 

Walaupun Berbeza Ideologi Politik Tapi Kepentingan Dalam Membina Negara Harus Di Galas Bersama.

Di Amerika Terutama Di Washington,  Kepercayaan Terhadap Agama Islam Makin Meningkat, Syukur Alhamdulillah. 

Parti2 Politik Baik Drpd Republican Mahupun Democrats Membuka Serta Memberikan Ruang Pada Orang2 Muda Dalam Kepimpinan Mereka Bagi Memastikan Sokongan Serta Idea2 Terus Bernas Dan Relevan Dimata Rakyat.

Kemudian Kunjungan Hormat Ke Kedutaan Malaysia Bagi Sessi Bersama Datuk Dr Awang Adek Serta Pelajar2 Serta Warga Malaysia Di Kedutaan Malaysia.

Sepanjang Sessi Bersama Beliau, Pertukaran Pendapat Tentang Bagaimana Untuk Mendekati Serta Bertukar Pendapat Mengenai Generasi Muda Serta Warga Malaysia Yang Berada Di Amerika Mengenai Isu2 Semasa Baik Di Malaysia Mahupun Di Amerika Syarikat. 

Di Sebelah Tengahari  Pula, Kami Menunaikan Solat Jumaat Bersama Datuk Dr Awang Adek Serta Warga Malaysia  Di Kedutaan Malaysia.

Setelah Itu, Kami Makan Tengahari Bersama Warga Kerja Kedutaan Malaysia Di Pejabat Kedutaan Malaysia Di Washington DC.

Kami Terkejut Bila Di Jemput Oleh Datuk Dr Awang Adek Utk Ke Rumah Rasmi Beliau Bagi Minum Petang Bersama Keluarga Beliau.

Kemudian Diteruskan Sessi Kunjungan Hormat Ke White House  Serta Ke Lincoln Memorial Bagi Melihat Sejarah Pembinaan Negara Amerika Drpd Merdeka Hingga Kini.

Program Terakhir Sessi Makan Malam Bersama Sdr Hairul Reaza Minister Counselor Embassy Of Malaysia.

Hari Ini Merupakan Hari Terakhir Dalam Siri Lawatan Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia Ke Amerika Syarikat,  Bermula Drpd Bandaraya New York Kemudian Ke Philadelphia Dan Di Akhiri Di Washington DC.

Pergerakan Pemuda Malaysia Mengambil Pendekatan Utk Mendekati Secara Dekat Warga Malaysia Baik Pelajar Mahupun Warga Kerja Malaysia..

Mengambil Peluang Bagi Memberikan Penerangan Isu2 Terkini Didalam Negara, Menjawap Sebarang Persoalan Oleh Warga Malaysia Tanpa Mengira Agama, Bangsa Ataupun Pendirian Politik.

Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia Bukan Sahaja Bergerak Mendekati Anak Muda Di Dalam Negara Tanpa Mengira Di Bandar Mahupun Di Desa, Di Institut Penganjian Awam Mahupun Swasta.

Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia Di Bawah Kepimpinan YB Khairy Jamaluddin Mengambil Pendekatan Baru Utk Mendekati Anak2 Muda Di Perantauan Bagi Memberikan Maklumat Dan Menjawap Persoalan Anak2 Muda Agar Mendapat Maklumat Yang Betul.

Delegasi Pergerakan Pemuda UMNO Malaysia Ke Amerika Syarikat Kali Ini Di Ketuai Oleh Sdr Azwan Selaku Naib Ketua Pemuda UMNO Malaysia Merangkap Timbalan Pengerusi Pemuda BN Malaysia, Yang Konsisten Dalam Program Lawatan Mesra Pemuda UMNO Malaysia Yang Lebih "PEOPLE FRIENDLY".

Beliau Bukan Sahaja Disenangi Oleh Pelajar2 Malaysia Di Amerika Syarikat Malah Warga Malaysia Yang Berkerja Di Sini , Dalam Suasana Santai Dan Mudah Di Dekati Tanpa Protokol Dalam Siri Lawatan Pemuda UMNO Malaysia.

Gerak Kerja Pemuda UMNO Malaysia Kini Terus Turun Bertemu Anak2 Muda Generasi Pewaris Perjuangan. 

PEMUDA UMNO PEMUDA DYNAMIC , WE WALK THE TALK.

Semoga Allah SWT Berkati Dan Permudahkan Segalanya Insyallah.

#PemudaDynamic
#RoadTripUSA
#1Hati1Suara1Pemuda

No comments: